Sökning: "Jonas Larsson"
Visar resultat 11 - 15 av 108 uppsatser innehållade orden Jonas Larsson.
11. Vårdnadshavares upplevelser av mötet med pedagoger : hämtning på förskolan ur ett relationellt perspektiv
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien är att få en insikt i hur vårdnadshavare upplever mötet med pedagoger när de hämtar sina barn på förskolan och om de får den information de efterfrågar. Studiens teoretiska ansats har hämtas i från Jonas Aspelins studier om det relationella perspektivet, där sam-verkan, sam-varo och kommunikation är väsentliga delar. LÄS MER
12. Patienters erfarenhet av egenvård vid diabetes typ 2 : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Diabetes mellitus typ 2 är en kronisk sjukdom som karaktäriseras av högt blodsocker då patienten inte bildar tillräckligt med insulin och/eller är insulinresistent. Diabetes mellitus typ 2 är vanligaste diabetesförekomsten och omkring 463 miljoner människor med diabetes. LÄS MER
13. Network Automation in a Multi-vendor Environment
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Automation is something that effects every occupation, and everyone wants more of. Networking is not any different were the systematic tasks that can be prone to human errors and the long time-wasting configuration surely could be automated. LÄS MER
14. Digitaliseringens påverkan på veckotidningsbranschen – En fallstudie på företaget Aller media
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : På grund av digitaliseringens uppenbara påverkan på tidningsindustrin i kombination med brist på tidigare vetenskapliga studier kring detta ämne – söker denna studie att öka kunskapen och förståelsen för hur fenomenet digitalisering påverkat företag i veckotidningsindustrin. Studiens syfte är främst att undersöka hur företaget Aller media och dess affärsmodeller påverkats av digitaliseringen. LÄS MER
15. Physical vs Digital Tabletop Games
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This paper shows the difference in User Experience between Physical and Digital tabletop games. The goal of the project is to get an understanding of how and why playing tabletop games differentiates depending on the platform. Seven tabletop games have been chosen from different genres with an official digital adaptation. LÄS MER