Sökning: "Jonas Martin"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden Jonas Martin.

  1. 1. Förutsättningar och hinder för kvinnliga fastighetsmäklares karriärframgång. : En kvalitativ studie om hur stöd, prestationer, tillhörighet, obalans mellan privat-och yrkesliv, könsfördomar/könsdiskriminering och brist på mentorer och förebilder påverkar karriärframgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabelle Jern; Sara Johansson; [2023]
    Nyckelord :Förutsättningar; Hinder; Karriärframgång; Kvinnor; Kvalitativ;

    Sammanfattning : Titel: Kvinnliga fastighetsmäklares syn på förutsättningar och hinder i fastighetsmäklarbranschen kopplat till karriärframgång. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapets roll för hur fastighetsmäklare trivs på arbetsplatsen : -  En kvantitativ studie om förhållandet mellan det autentiska ledarskapet, LMX-teorin och arbetstillfredsställelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sophie Karlsson; Sophi Eriksson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningTitel: Ledarskapets roll för hur fastighetsmäklare trivs på arbetsplatsen - En kvantitativ studieom förhållandet mellan det autentiska ledarskapet, LMX-teorin och arbetstillfredsställelsen.Nivå: Examensarbete, Grundnivå (kandidatexamen), 15 hp Företagsekonomi,Fastighetsmäklarprogrammet, LedarskapFörfattare: Sophi Eriksson och Sophie KarlssonHandledare: Jonas Kågström och Martin AhleniusDatum: 2022-05-25Syfte: Syftet är att analysera arbetstillfredsställelsen i en organisation, detta med hjälp av tvåolika ledarskapsstilar vilka är autentiskt ledarskap och LMX-teorin. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  4. 4. Playing Atari Breakout Using Deep Reinforcement Learning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonas Nils Martin Lidman; Simon Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Reinforcement learning; CartPole; Breakout; DQN;

    Sammanfattning : This report investigates the implementation of a Deep Reinforcement Learning (DRL) algorithm for complex tasks. The complex task chosen was the classic game Breakout, first introduced on the Atari 2600 console.The selected DRL algorithm was Deep Q-Network(DQN) since it is one of the first and most fundamental DRL algorithms. LÄS MER

  5. 5. Viewership forecast on a Twitch broadcast : Using machine learning to predict viewers on sponsored Twitch streams

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonas Malm; Martin Friberg; [2022]
    Nyckelord :twitch; viewership; prediction; regression; machine learning; XGBoost; streaming; distance metrics; feature selection; cross-validation; feature engineering; pre-processing;

    Sammanfattning : Today, the video game industry is larger than the sports and film industries combined, and the largest streaming platform Twitch with an average of 2.8 million concurrent viewers offers the possibility for gaming and non-gaming brands to market their products. LÄS MER