Sökning: "Jonas Molin"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Jonas Molin.

  1. 1. Dimensionering av tryckluftssystem för ökad redundans hos AstraZeneca AB

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Kristoffer Molin; Jonas Jonsson; [2022]
    Nyckelord :redundancy; reliability; compressed air; AstraZeneca; redundans; driftsäkerhet; tryckluft; AstraZeneca;

    Sammanfattning : Arbetet beskrivet i denna rapport har utförts på AstraZeneca AB:sproduktionsanläggning i Gärtuna, Södertälje. Företaget vill öka redundansen på sin tryckluftsanläggning för att höja driftsäkerheten i produktionen. I sin tillverkning av läkemedel används stora mängder tryckluft för bland annat produktionsprocesser. LÄS MER

  2. 2. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Häggström; Rebecca Odhe; [2022]
    Nyckelord :Real estate; real estate industry; power; power imbalance; customer aggression; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; makt; maktobalans; kundaggression;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationsstrategier vid organisationsförändring : En studie om vilka kommunikationsstrategier ledare använder sig av när de kommunicerar med sina anställda vid organisationsförändringar och i händelse av det motstånd som uppstår.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Elfsson; Emilia Larsson; [2022]
    Nyckelord :Organisationsförändring; motstånd; kommunikation; delaktighet; förtroende;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationsstrategier vid organisationsförändring: En studie om vilka kommunikationsstrategier ledare använder sig av när de kommunicerar med sina anställda vid organisationsförändringar och i händelse av det mostånd som uppstår. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  4. 4. Känner sig ledare i fastighetsmäklarbranschen som en bluff? : En kvantitativ studie om bluffkänslor hos ledare i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Filip Magnusson; Hanna Rynler; [2022]
    Nyckelord :The Imposter Phenomenon; leadership; real estate industry; self-esteem; fear of failure; Bluffsyndromet; ledarskap; fastighetsmäklarbranschen; självkänsla; rädsla för att misslyckas;

    Sammanfattning : Titel: Känner sig ledare i fastighetsmäklarbranschen som en bluff? En kvantitativ studie om bluffkänslor hos ledare i fastighetsmäklarbranschen   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Hanna Rynler och Filip Magnusson  Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 – juni  Syfte: Syftet med studien är att undersöka upplevelsen av The Imposter Phenomenon, bluffsyndromet, hos ledare i fastighetsmäklarbranschen. Metod: Studien genomförs med en kvantitativ metod med utgångspunkt i en deduktiv forskningsansats. LÄS MER

  5. 5. E-handelns aktiva fyndjägare : En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mimmi Lemrell; Sofie Wendt; [2021]
    Nyckelord :Millennials; Generation Y; Konsumtionsbeteende; E-handel; Internet; Motivationsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: E-handelns aktiva fyndjägare - En kvantitativ studie om faktorerna som motiverar millennials till att konsumera. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER