Sökning: "Jonas Spel"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Jonas Spel.

  1. 1. The Player’s Agency In Mystery Storytelling

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Jonas Berglund; Emil Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Agency; storytelling; narrative system; mystery; cutscene; environmental storytelling; Agens; berättande; narrativa system; mysterie; cutscene; omgivningsberättande;

    Sammanfattning : Many games today lack the player’s agency in storytelling. This can be a sign of bad game design or just that the developers don’t want the player to miss any piece of the story, leading to the unfolding of narrative not being in the hands of the player. LÄS MER

  2. 2. Grid-based Pursuit Evasion Games of Imperfect Information: Theory and Higher Order Knowledge-based Strategies

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jacob Granqvist; Jonas Haker; [2022]
    Nyckelord :Pursuit Evasion Games; Knowledge representation; Imperfect Information; Higher Order Knowledge; Knowledge-based Strategies; Communication-based Strategies; Game Theory;

    Sammanfattning : One group of games studied within game theory are grid-based pursuit evasion games of imperfect information. A pursuit evasion game is in essence a game where there exists a set of pursuers which have as their objective to capture a set of evaders. LÄS MER

  3. 3. Potentialspel och iterativt spelande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Victor Fingal; Jonas Högberg; [2021-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi sammanfattar delar av teorin kring potentialspel och visar dess koppling till trängselspel, samt illustrerar dess relevans med exempel. Dessutom introducerar vi iterativt spelande som metod för att hitta rena Nashjämvikter i potentialspel, och anarkipriset som ett kvantitativt mått på konsekvenserna av att varje spelare strävar efter att minimera den egna kostnaden i ett spel. LÄS MER

  4. 4. Upplevelsekvalitet för molnbaserade speltjänster : En nulägesbild av upplevd kvalitet för molnbaserade speltjänster på mobila enheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jonas Örnfelt; Daniel Arnesson; [2021]
    Nyckelord :Quality of Experience; QoE; Cloud Gaming; Cloud Gaming services; Mobile gaming; Upplevelsekvalitet; QoE; Molnbaserat spelande; Molnbaserade speltjänster; Mobilspel;

    Sammanfattning : Molnbaserat spelande är spelande som sker över nätverket. Spelet streamas från servrar till användarens enhet. Detta ger möjligheten att spela på enheter som inte skulle vara tillräckligt kraftfulla för att spela vissa spel på annat sätt. Mobiltelefonen är den nuvarande primära enheten för spel och fortsätter att öka i popularitet. LÄS MER

  5. 5. "Det stavas inte konsumentskydd, utan pengar" : En kritisk retorikanalys av hur CSR kommuniceras i Svenska Spels marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Johansson; Ted Johansson; [2020]
    Nyckelord :CSR; advertising; market communication; Svenska Spel; gambling addiction; CSR; reklam; marknadskommunikation; Svenska Spel; spelmissbruk;

    Sammanfattning : In society today, it has become more common that companies are expected to strive against following a Corporate Social Responsibility. The concept of CSR involves the responsibility every company have towards the society and has it roots in economic, social and environmental standpoints. LÄS MER