Sökning: "Jonatan andersson"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden Jonatan andersson.
21. Molntjänster för utvecklings- och testverksamhet i krisberedskapsmyndigheter
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Molntjänster har blivit ett intressant fenomen i IT-världen. Molntjänster har skapat möjligheter för företag och individer att effektivisera sin verksamhet för en minimal avgift istället för att driftsätta egna servrar. Detta blir möjligt genom att erbjuda flera olika tjänster på varierande distributionsmodeller. LÄS MER
22. Brasilienfarare. Stockholmarna som emigrerade 1891.
L2-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
23. Design och utkast av ett informationssystem för akutkliniken vid Karolinska Sjukhuset : Design samt utvärdering av prototyp för akutpatienter i väntan på vård
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : På Karolinska Sjukhusets akutklinik i Solna har man upplevt problem med att personalen får lägga mycket tid på att besvara på patienters frågor som man många gånger tror beror på brist av information. Syftet med studien var att visa på hur ett informationssystem skulle kunna öka den s.k. LÄS MER
24. A lattice model for topological phases
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysikSammanfattning : Matter exists in many different phases, for example in solid state or in liquid phase. There are also phases in which the ordering of atoms is the same, but which differ in some other respect, for example ferromagnetic and paramagnetic states. LÄS MER
25. Brad Pitt, Chanels nya No.1 : - En undersökning av ambassadörens trovärdighet, attraktivitet, expertis och dess samband till annons- och varumärkesattityd för Chanel No. 5
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningen kring marknadsföring med kändisar har fokuserat på hur företag väljer den lämpligaste endorsern för just sitt varumärke och hur associationerna mellan produkten och kändisen spelar in på annonseffekter. Det har visats i flera studier att konsumenternas uppfattning av kändisen som person återspeglas i betraktarens annonsattityd och varumärkesattityd. LÄS MER