Sökning: "Josef"
Visar resultat 16 - 20 av 419 uppsatser innehållade ordet Josef.
16. Arbete, lathet och organisationer : En kulturanalytisk studie om organisationskultur
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Den här uppsatsen utforskar teman relaterade till lathet, arbete och organisationer genom att genomföra intervjuer med olika individer. Materialet som samlats in genom dessa intervjuer ger insikt i de möjliga konsekvenserna av lathet inom organisationsstrukturer. LÄS MER
17. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER
18. Acute Testosterone Changes in Response to Machines and Free Weights ResistanceExercise: A Systematic Review
Magister-uppsats,Sammanfattning : Introduction: Testosterone is an anabolic steroid that plays key roles in growing muscles, enhancing physical performance and appearance, maintaining bone density, sex drive and sperm production. It is highly sought-after by athletes for its ability to accelerate muscle growth. LÄS MER
19. Parametrisk design i tidiga skeden för en hållbar byggprocess
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen är en stor del av samhällsutvecklingen, inte minst i byggbranschen som står inför allt ökade krav på hållbarhet och hårdare konkurrens. Påskyndad digitalisering argumenteras vanligtvis för att möjliggöra ökad produktivitet, effektivitet och till att förbättra ökade samarbeten mellan olika aktörer. LÄS MER
20. Extending the line : A case study of the marketing strategies used when managing cannibalization in the FMCG industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to enhance our understanding of the marketing strategies used to manage cannibalization when extending product lines within the fast-moving consumer goods (FMCG) industry. Previous research has mainly investigated the causes and consequences of cannibalization, while cannibalization management has gotten limited attention and does not include companies' strategic undertakings. LÄS MER