Sökning: "Josefin Åkesson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Josefin Åkesson.

  1. 1. De konflikt-gestaltade partiledarna : En kvantitativ innehållsanalys av svenska mediers gestaltning av Stefan Löfven, Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson veckan innan riksdagsvalet 2018

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefin Bergman; Clara Bengtsson; [2019]
    Nyckelord :Stefan Löfven; Ulf Kristersson; Jimmie Åkesson; The Conflict-frame; Tonality.; Stefan Löfven; Ulf Kristersson; Jimmie Åkesson; Konflikt-gestaltning; Tonalitet.;

    Sammanfattning : “De konflikt-gestaltade partiledarna” är en kvantitativ innehållsanalys av Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladets gestaltning av Stefan Löfven, Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson den sista veckan innan riksdagsvalet 2018. Studien fokuserar på förekomsten av konflikt-gestaltning och typ av tonalitet. LÄS MER

  2. 2. The struggles of being a real estate agent - Justifying a lack of work-life balance through egoism, altruism, importance, and blindness

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotte Runsbech; Sandra Åkesson; Josefin Åkesson; [2016]
    Nyckelord :Work-life balance; technology; availability; identity; and justifications; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Intern employer branding - En studie om värderingsarbetet i en kunskapsintensiv organisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ulrica Wilhelmson; Josefin Åkesson; Sandra Åkesson; [2015]
    Nyckelord :Organisationsvärderingar; Intern employer branding; Kommunikation; Värderingsarbete; Anställdas involvering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien visar på att det inte enbart är betydande inom intern employer branding att skapa förståelse för en organisations uttalade värderingar utan att det är de anställdas involvering och inkludering i värderingsarbetet som leder till lojalitet, engagemang, emotionell bundenhet och identifikation till organisationen.... LÄS MER

  4. 4. Att tårta en politiker – Hot mot demokratin eller bara lite vaniljvisp i örat?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Maja Larsson; Josefin Wetterberg; [2014-02-11]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; Framing theory; Sverigedemokraterna; Socialdemokraterna; Ringholm; Åkesson and pieings;

    Sammanfattning : Title: Att tårta en politiker - hot mot demokratin eller bara lite vaniljvisp i örat? Number of pages: 35 Authors: Maja Larsson & Josefin Wetterberg Tutor: Marina Ghersetti Course: Journalistikgranskning Period: Fall 2013 University: University of Gothenburg, Dept. of journalism, media and communication Purpose/aim: Our main purpose with this study is to examine and describe the reporting of two similar events, two pieings of well-known politicians in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefin Åkesson; Ronja Norgren; [2014]
    Nyckelord :Servicelandskap; konsumtionsprocess; butikskommunikation; barns behov; maktrelationer; identitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER