Sökning: "Josefin Bernström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefin Bernström.

  1. 1. Att utveckla självständiga skribenter : En kritisk innehållsanalys av läromedel för årskurs 6 i svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Josefin Bernström; Jessica Stigsson; [2018]
    Nyckelord :Aktivitet; argumenterande text; cirkelmodellen; explicit; genrepedagogik; implicit; läromedelsanalys; narrativ text; sociokulturellt perspektiv; stöttning;

    Sammanfattning : Den här studien är en kritisk innehållsanalys gjord på tre läromedel för årskurs 6 i svenskämnet där genrepedagogik är en utgångspunkt. Syftet med studien är att analysera aktiviteter i varje läromedel. LÄS MER

  2. 2. Nätkränkningar : Interventioner och relationer i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Josefin Bernström; Jessica Stigsson; [2017]
    Nyckelord :cyberbullying school interventions preventions relationships netiquette;

    Sammanfattning : This study is a systematic literature review over 12 peer reviewed articles regarding the topiccyberbullying. The purpose of this study is to summarise and critically discuss different interventions and preventions used to tackle cyberbullying in school environments.Interventions and preventions will be analysed from a relational perspective. LÄS MER

  3. 3. ”Det är lättare att liksom lära sig om vissa saker ute för att det finns där” : En kvalitativ studie om hur pedagoger ser på barns lärande utomhus

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sabina Bernström; Josefin Nystedt; [2017]
    Nyckelord :Utomhuspedagogik; förskola; förskollärare; barn; lärande;

    Sammanfattning : I denna rapport redovisas hur fyra förskollärare arbetar mot läroplanens mål utomhus, vad förskollärarna uppfattar som för- och nackdelar med att arbeta mot läroplanens mål utomhus, samt hur de uppfattar att de utnyttjar utomhusvistelsen för att arbeta mot läroplanens mål. Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur pedagoger ser på barns lärande utomhus i en förskolekontext. LÄS MER