Sökning: "Josefin Dahlqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefin Dahlqvist.

  1. 1. How competing brands are being communicated through Influencer Marketing : A qualitative study aimed to explore how consumers evaluate an influencer communicating competing brands

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Josefin Dahlqvist; Samanta Preiksaite; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Communication; Trust; Influencer-Consumer Relationship; Consumer Purchasing Decisions;

    Sammanfattning : Background: In today’s society, Influencer Marketing (IM) has become a rising phenomenon where brands collaborate with influencers in order to reach a wider range of consumers. Through the popularity of IM, influencers hold strong influential power since consumers feel a higher level of relatedness to them than traditional marketing efforts. LÄS MER

  2. 2. Ekologisk skuldbeläggning? : En kvantitativ och kvalitativ receptionsstudie om Coops film Ekoeffekten

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :josefin dahlqvist; erica rohlin; [2016]
    Nyckelord :Hälsokommunikation; CSR; Propaganda; Skuld; Ansvar; Kampanj; Surveyundersökning; Fokusgrupp; Receptionsstudie; Coop; Ekoeffekten.;

    Sammanfattning : ”Ekologisk skuldbeläggning?” är en receptionsstudie författad av Erica Rohlin och Josefin Dahlqvist vid Stockholms Universitet på institutionen för mediestudier vårterminen 2016. Uppsatsen ämnade undersöka hur ett urval av en yngre generation (18-30 år) i Stockholm förhåller sig till Coops film Ekoeffekten, som utformats för att få människor att köpa mer ekologisk mat. LÄS MER

  3. 3. ”Dont underestimate the importance of body language” : en textanalys av fyra Disneyskurkar utifrån genus och stereotyper

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Josefin Dahlquist; [2015]
    Nyckelord :Disney; Genus; Stereotyper; Semiotik; Ondska; Social Sciences;

    Sammanfattning : ”Dont underestimate the importance of body language” En textanalys av två Disneyskurkar utifrån genus och stereotyper. Skriven av Josefin Dahlqvist, enheten för medie- och kommunikationsvetenskap, vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Disney tar stor plats i populärkulturen och torde influera många människor. LÄS MER