Sökning: "Josefin Lönngren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefin Lönngren.

  1. 1. Utmaningar och möjligheter i upphandlingsprocessen - för att kunna digitalisera på ett innovativt sätt i offentlig verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Josefin Lönngren; Sandra Fahlén; [2018]
    Nyckelord :Digital transformation; public sector; procurement process; requirements; competence; innovation; public procurement of innovation.; Digitalisering; offentlig sektor; upphandlingsprocessen; krav; kompetens; innovation; innovationsupphandling.;

    Sammanfattning : Approximately, digital transformation in public sector is procured for an amount of 59 billion Swedish crowns, according to Konkurrensverket. But despite this, the procurement process is not that effective, which may question the benefits of the investment being made. LÄS MER

  2. 2. Omni - Integrera mera!

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Fager; Josefin Lönngren; Sofie Svensson; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; seamless shoppingexperience; integrated sale channels; omnichannelretail; Omnikanal; sömlös shoppingupplevelse; integrerade försäljningskanaler; omnihandel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilken betydelse omnikanalstrategi har för företag inom detaljhandeln. Forskningsfrågor: - Hur arbetar företag med omnihandel för att möta kundernas förväntningar? - Vilka utmaningar och effekter finns det med omnikanalstrategi? Metod: Denna uppsats baseras på en kvalitativ forskningsmetod då vi ansåg att det krävdes för att få ut essensen av omnikanal och gå in på djupet i begreppet. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetssäkring och test av leveranser vid arbete enligt scrum : En fallstudie på företaget SSG

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Josefin Lönngren; Sandra Fahlén; [2016]
    Nyckelord :Scrum; Acceptance test; Process; Quality assurance; IT services; Scrum; Acceptanstest; Process; Kvalitetssäkring; IT-tjänster;

    Sammanfattning : Failed projects are often caused by not detected failures and therefore tests should be performed at some time during the project to avoid those failures. In the agile method Scrum the tests of IT services are executed by the supplier to secure the quality of the services. In theory, no tests are performed by the product owner. LÄS MER