Sökning: "Josefin Olsson"
Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden Josefin Olsson.
11. Arbetsterapeuters resonemang kring sin profession inom barn- och ungdomspsykiatrisk slutenvård En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund De arbetsterapeutiska interventionerna inom psykiatrin beskrivs vara centrala för att öka välbefinnande hos barn och ungdomar. Trots detta är kunskapsläget kring arbetsterapeutens profession inom barn- och ungdomspsykiatrisk slutenvård bristfälligt. LÄS MER
12. Self-efficacy and health in Swedish teachers:Validating the Norwegian Teacher Self-Efficacy Scale in a Swedish context
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : This study aimed to translate the Norwegian teacher self-efficacy scale (NTSES; Skaalvik & Skaalvik, 2007) and explore its validity and factor structure in a sample of 256 Swedish teachers. The ties between teacher self-efficacy and teacher burnout and self-efficacy and teacher well-being were also investigated. LÄS MER
13. Ökad måluppfyllnad med hjälp av applikationer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Human beings have always had goals which they have tried to reach. With the pace of the technological development, requests for digitalized solutions to problems which previously have been faced without technology increase. This study tests whether a web application could help users to achieve their goals. LÄS MER
14. Hälso- och sjukvårdspersonalens upplevelser av attvårda patienter med multiresistenta bakterier : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Multiresistenta bakterier är ett globalt problem och ett hot mot folkhälsan. Smittförebyggande åtgärder som basala hygienrutiner är en central del i det preventiva arbetet mot multiresistenta bakterier. LÄS MER
15. Mannen har ordet : En genusanalys av ett läromedel i svenska för gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka representationen av män och kvinnor i ett läromedel i svenska för gymnasieskolan för att studera om det speglar den värdegrund som läroplanen har i fråga om genusmedvetenhet. Läroboken är skriven 2012 och tar avstamp i Gy11. Studien bygger både på en kvantitativ och en kvalitativ analys. LÄS MER