Sökning: "Josefine Fredriksson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Josefine Fredriksson.
1. The Logic Behind Business Incubation for Creative and Technology-Based Startups : A Study of the Support Provided By Business Incubators to Startups With Different Business Logics
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Small businesses are an important part of innovation, competitiveness and economic development. Support systems such as business incubators have emerged with the purpose of helping these startups develop. LÄS MER
2. Value Lies within the Eye of the Beholder : A Qualitative Study on How Venture Capitalists Perceive New Ventures’ Storytelling as a Marketing Strategy
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Förväntningar på revisionsarbete efter reglering av byrårotationEn jämförelsestudie mellan revisionsbyråer och granskade börsnoterade företags förväntningar gällande byrårotationens påverkan på oberoende
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Dömda till Frihet? : Ett genusperspektiv på det ökade kvinnliga frilansandet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Frilans som organisationsform blir allt mer populärt och siffran stiger i en utmärkande hög grad bland kvinnor. I och med ojämställdheten i samhället stöter kvinnor på många strukturella begränsningar i både arbets- och privatliv. LÄS MER
5. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER