Sökning: "Josefine Håkansson"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Josefine Håkansson.

  1. 6. Samhällsansvar som kommunikativt verktyg : En studie gällande Lindex kunders uppfattningar av begreppet CSR.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Josefine Håkansson; Olivia Ahlberg; [2016]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; konsumtionsliv;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Samhällsansvar som kommunikativt verktyg - en studie gällande Lindex kunders uppfattningar av begreppet CSR. Författare: Olivia Ahlberg och Josefine Håkansson Handledare: Malin Hallén Examinator: Linus Andersson Typ av arbete: Examensarbete för kandidat i Medie- och kommunikationsvetenskap [15hp] Termin: VT-16 Antal ord: 13 224 Syfte och frågeställningar: Uppsatsens syfte är att bidra till djupare förståelse för Lindex kunders uppfattningar av företagets CSR-arbete. LÄS MER

  2. 7. Motivationsarbete : En kvalitativ studie hur socialsekreterare motiverar cannabismissbrukande unga vuxna att ta emot behandling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Josefine Håkansson; [2016]
    Nyckelord :Cannabismissbruk; motivationsarbete; tvångsvård; makt;

    Sammanfattning : This study is about how social workers motivate cannabis addicted individuals to receive voluntary treatment, in relation to the forced kind that exists. The purpose of the study is to understand how social workers try to motivate the individuals to stop abuse cannabis. LÄS MER

  3. 8. Är du omsprungen av Jan-Direkt?. En studie av chefernas inställning till frågefunktionen Jan-Direkt på Sahlgrenska universitetssjukhuset.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Malin Håkansson; Anna Johansson; [2009-09-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Är du omsprungen av Jan-Direkt? en studie av chefernas inställning till frågefunktionen Jan-Direkt på Sahlgrenska Universitetssjukhuset Författare Malin Håkansson och Anna Johansson Uppdragsgivare Sahlgrenska Universitetssjukhusets informationsavdelning Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborgs universitet Termin Vårterminen 2009 Handledare Josefine Sternvik Sidantal 54 inklusive bilagor Syfte att klargöra hur funktionen Jan-Direkt fungerar ur ett chefsperspektiv Metod Kvantitativ webbenkätstudie Material Resultat från webbenkät med 627 deltagare vilka är anställda som chefer på olika nivåer i organisationen (Sahlgrenska Universitetssjukhuset) Huvudresultat Vårt huvudresultat visar på det stora hela att cheferna är nöjda med frågefunktionen Jan-Direkt och användningen av intranätet är mycket hög hos denna grupp. Cheferna känner sig inte förbigångna av funktionen utan tror att medarbetarna väljer dem som främsta informationskanal. LÄS MER

  4. 9. Föräldrars upplevelser av mötet med sjuksköterskan : I ett akut skede.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för hälsa

    Författare :Josefine Håkansson; Martina Larsson; [2008]
    Nyckelord :Akut skede; delaktighet; föräldrar; kommunikation; möte; sjuksköterska; upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Föräldrar som kommer in med sitt akut sjuka barn befinner sig i ett känslofyllt läge där stress lätt uppstår. Föräldrar tar på sig mer ansvar än de klarar av, vilket är energikrävande och leder till att de glömmer bort sina egna behov. LÄS MER