Sökning: "Josefine Höög"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Josefine Höög.

  1. 1. Ekonomichefers egenskaper och dess påverkan på ekonomistyrning : En kvantitativ studie om användningen av ekonomistyrning från ett Upper Echelons-perspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Höög; Moa Schwartz; [2021]
    Nyckelord :Upper Echelons teori; ekonomistyrning; ekonomichefers demografiska egenskaper; hävstänger för kontroll; ålder; utbildning; kön; tjänstetid; interaktiv; diagnostisk;

    Sammanfattning : Titel: Ekonomichefers egenskaper och dess påverkan på ekonomistyrning - En kvantitativ studie om användningen av ekonomistyrning från ett Upper Echelons-perspektiv. Författare: Josefine Höög och Moa Schwartz Handledare: Karl Wennberg Bakgrund: Det finns ingen universal design på ekonomistyrning som passar alla organisationer, vilket gör att företags användning av ekonomistyrning varierar stort. LÄS MER

  2. 2. Varumärkeskommunikation i kristider : En studie av aktörer inom resebranschen i ett uppmärksamhetsekonomiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Josefine Höög; Simon Sjöhed; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; Varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Till följd av att Sverige befinner sig i en kris orsakad av coronaviruset har tjänstesektorn drabbats hårt och är i stort behov av äkta varumärkeskommunikation för att engagera publik till att stötta dem. I kristider ökar publikens förväntan på samhällsansvar och relevant kommunikation från varumärken, vilket ställer krav på att kommunikationen uppfattas som trovärdig och äkta för att marknadsföringen ska få positiv effekt för varumärket. LÄS MER