Sökning: "Josefine Hallberg"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Josefine Hallberg.

  1. 1. ”Om man har såna här strumpor är man inne!” : En studie om barns relationsskapande i den fria leken på en förskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Elin Hallberg; Josefine Ölmerud; [2023]
    Nyckelord :Kamratkulturer; leksignaler; lekregler; makt; samspel;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att genom observationer av barn i deras fria lek på en förskola undersöka hur deras relationsskapande ser ut. Detta är en kvalitativ studie som genomfördes på en förskola i Mellersta Norrland. Barn i åldrarna ett till fem år deltog, och vi spenderade fem dagar i berörd verksamhet. LÄS MER

  2. 2. ”Normer är som en låda” : En kvalitativ studie om undervisande lärares uppfattning av sex- och samlevnadsundervisningen på högstadiet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbete

    Författare :Frida Hallberg; Josefine Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Sex- och samlevnadsundervisning; jämställdhet; kön; sexualitet; normer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka högstadielärares upplevelse av sex- och samlevnadsundervisningen kopplat till jämställdhet och köns- och sexualitetsnormer. En kvalitativ metod har tillämpats i studien och det empiriska materialet har samlats in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Ett dynamiskt varumärkesarbete : En fallstudie av Kalmar med ett invånarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linda Hallberg; Josefine Sjöberg; [2014]
    Nyckelord :City branding; place branding; place identity; residents; place culture; image; citizen participation; Varumärkesarbete; platsidentitet; invånare; kultur; image; medborgardeltagande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det är intressenterna som tillsammans samskapar platsvarumärket, dock har invånarnas betydelse i sammanhanget hittills inte uppmärksammats. Relationen mellan Kalmar kommun och invånarna påverkar platsens kultur, image och platsidentitet. LÄS MER

  4. 4. Årsredovisningen som beslutsunderlag vid köp av bostadsrätt. : En undersökning i HSB-bostadsrättsföreningar.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Josefine Backlund; Linda Hallberg; [2008]
    Nyckelord :Årsredovisning; HSB; bostadsrätt; beslutsunderlag; enkätundersökning;

    Sammanfattning : När en person ska köpa en bostadsrätt finns det många faktorer som bör beaktas. Enbetydelsefull faktor är att ta reda på hur bostadsrättsföreningens ekonomi ser ut, något somköparen bör studera och analysera. Ett tillvägagångssätt för att göra detta kan vara att granskabostadsrättsföreningens årsredovisning. LÄS MER

  5. 5. www.varumärke.nu – En undersökning om Bianco Footwear, Björn Borg, SthlmDG och Vagabond och deras varumärkesstärkning via webben

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Hallberg; Veronica Henberg; Cecilia Brandberg; [2006]
    Nyckelord :Skoproducenter; varumärke; marknadsföring; webben; konsumenter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att studera hur skoproducenter använder webben för att stärka sitt varumärke samt hur denna kan användas för att möjliggöra samt öka kontakten med konsumenten. Vidare genom att studera relevant målgrupp får vi reda på deras attityder gällande valda varumärken via webben för att slutligen i vår slutsats bidraga med utvecklade användningsområden på webben för skoproducenterna, för att således ytterligare stärka varumärket. LÄS MER