Sökning: "Josefine Hanna"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Josefine Hanna.
1. Från frivilligt till obligatoriskt: En fallstudie av incitament kring reglering av kommunal hållbarhetsredovisning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatstitel: Från frivilligt till obligatoriskt Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH69 Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP Företagsekonomiska institutionen, Lunds universitet Författare: Hanna Engström, Josefine Lundberg och Moa Rådberg Handledare: Karin Jonnergård Nyckelbegrepp: Kommuner, Hållbarhetsredovisning, Incitament, Motiv, Regulering, Standarder, Institutionell teori, Agenda 2030 Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka motiven bakom införandet av en reglering, samt kartlägga ifall det finns ett upplevt behov av att införa ett obligatoriskt ramverk för hållbarhetsredovisning inom kommuner. Uppsatsen syftar således till att öka den teoretiska kunskapen kring reglering i den offentliga sektorn som kan vara till användning för reglerande organ i Sverige. LÄS MER
2. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER
3. Effekten av mikro- och makroinfluencers på köpintentionen : En kvantitativ studie om influencer-typernas påverkan inom färg-kosmetika
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att skapa förståelse för om och i så fallhur mikro- och makroinfluencers påverkar relationen mellan attitydkomponenterna (tillförlitlighet, experits och attraktivitet) och köpintentionen. Metod:Denna studie baseras på en kvantitativ forskningsmetod där primärdata samlades in via en digital enkätundersökning. LÄS MER
4. När krisen kommer, en känslosam berättelse
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : During the covid-19 pandemic, citizens faced many changes in their everyday lives and it was up to the authorities to communicate to the population how that adaptation would work and look like. This essay will examine Sweden and Denmark's crisis communication strategies based on campaign films from each country's responsible authorities. LÄS MER
5. Resonera mera – Lärares arbete med att stödja utvecklingen av elevernas muntliga resonemangsförmåga i matematiken åk 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Undervisningen ska bidra till att utveckla elevens förmåga att föra och följa matematiska resonemang (Skolverket, 2019). Syftet med studien är att fördjupa förståelsen av hur lärare beskriver att de arbetar för att främja utvecklingen av elevernas muntliga resonemangsförmåga i årskurs 4-6. LÄS MER