Sökning: "Josefine Johnsson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Josefine Johnsson.

  1. 1. Simundervisning i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Josefine Johnsson; [2022]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; läroplansteori; ramfaktorteori; simundervisning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur fem idrottslärare i ämnet idrott och hälsa arbetar med simundervisning. Vidare behandlar studien hur lärarna tolkar kunskapskravet för simning och vilka faktorer som påverkar idrottslärarens möjligheter till att bedriva simundervisning. LÄS MER

  2. 2. Simundervisning i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Mikael Plym; Josefine Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Simundervisning; Idrott och hälsa; Vattensäkerhet; Simkunnighet; Simkompetens.;

    Sammanfattning : Kunskapsöversikten undersöker forskning som riktar sig mot simundervisning i skolan och drunkningsstatistik. Syftet med studien är att framföra vikten av en skolbaserad simundervisning och titta på hur simkompetensen ser ut bland elever men också dra en koppling mellan simkompetens och drunkningsolyckor. LÄS MER

  3. 3. Barns inflytande och delaktighet i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares syn på barns inflytande och delaktighet i planerad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Josefine Österberg; Tilda Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Inflytande; delaktighet; planerad undervisning; förskollärares förhållningssätt; närmande av barnets perspektiv; emotionell närvaro och lekfullhet;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att bidra med kunskap kring förskollärares syn på barns inflytande och delaktighet i planerad undervisning. Med utgångspunkt i syftet så bildades tre frågeställningar. LÄS MER

  4. 4. Effekterna av kooperativt lärande : En kunskapsöversikt med fokus på samhällsorienterade ämnen och elevers förstaspråk

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Josefine Johnsson; Sabine Edh; [2020]
    Nyckelord :kooperativt lärande; elevers förstaspråk; samhällsorienterande ämnen; sociala förmågor;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med kunskapsöversikten är att skapa en övergripande bild av forskning som beskriver vilken effekt kooperativt lärande har på elever inom utvecklingen av deras förstaspråk och i de samhällsorienterande ämnena. I översikten belyses också hur den kooperativa undervisningen påverkar elevers sociala förmågor samt demokratiska värderingar jämfört med traditionell undervisning. LÄS MER

  5. 5. ”Kreativa medarbetare sökes” – En studie om huruvida kreativitet på en reklambyrå kan prediceras utifrån typ av regulatory focus, typ av motivation och grad av öppenhet för erfarenhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Josefine Wallin; Elin Altergård; Vanja Johnsson; [2018]
    Nyckelord :Kreativitet; regulatory focus; motivation; öppenhet för erfarenhet; reklambyrå; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aimed to explain whether it is possible to predict Creativity based on the variables Regulatory Focus style, Motivation style and Openness for Experience since the trait creativity can be troublesome to measure. The ambition was that companies will find this information useful when recruiting new co-workers, handling employees and when dealing with cooperation matters. LÄS MER