Sökning: "Josefine Malm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefine Malm.

  1. 1. ”VI MÅSTE LEVERERA PÅ MYCKET HÖGRE NIVÅ FÖR ATT ACCEPTERAS” - En studie om kvinnliga chefers förutsättningar i kvinnodominerad respektive mansdominerad kontext

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Josefine Böös; Susanna Malm; [2019-08-29]
    Nyckelord :kvinnligt ledarskap; könade organisationer; homosocialitet;

    Sammanfattning : Sweden is often presented as a role model for other countries regarding democracy and gender equality. However, a horizontal division between the sexes regarding the orientation of education and hence the choice of work, which in turn means that the labor market is severely divided into sexes, is depicted. LÄS MER

  2. 2. Visuella intryck i klassrumsmiljöer : En studie av hur elever i årskurs 2-5 upplever olika visuella intryck i sina klassrumsmiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emelie Karlsson; Josefine Malm; [2018]
    Nyckelord :visuella intryck; visuella resurser; klassrumsmiljö; miljöpsykologi;

    Sammanfattning : I den här studien undersöks visuella intryck i klassrumsmiljöer med utgångspunkt i hur elever upplever dem samt vad elever uppger att visuella intryck, i form av visuella resurser, i sina klassrumsmiljöer fyller för funktioner. Centrala begrepp i studien är visuella intryck, visuella resurser och klassrumsmiljö. LÄS MER

  3. 3. Visuella semiotiska resurser : En kvalitativ studie av hur och varför material på klassrumsväggar används av lärare i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emelie Karlsson; Josefine Malm; [2017]
    Nyckelord :visuella semiotiska resurser; semiotiska resurser; socialsemiotik; material på klassrumsväggar;

    Sammanfattning : Den här studien har undersökt visuella semiotiska resurser på klassrumsväggar med utgångspunkt i hur de har introducerats och använts samt vilka anledningar som fanns till att de placerades på väggarna i klassrummen. Centrala begrepp i studien har varit visuella semiotiska resurser, semiotiska resurser samt socialsemiotik. LÄS MER