Sökning: "Josefine Martinsson"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Josefine Martinsson.

  1. 1. Är Agenda jämställt? : En kvantitativ undersökning om fördelningen mellan män och kvinnor i SVT:s aktualitetsprogram Agenda, före och efter #Metoo år 2017.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Izabell Martinsson; [2024]
    Nyckelord :Public service; SVT; equality; media; journalism; gender; feminism; Public service; SVT; jämställdhet; media; journalistik; genus; feminism;

    Sammanfattning : At the end of the 1960s, an increasing number of women started working as journalists. Since then, women's presence in news media has grown. LÄS MER

  2. 2. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonya Martinsson; Josefine Svensson; Rebecca Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Crisis on Social Media; Customer Judgements; Customer Feelings; Customer Brand Resonance; Customer Value; Business and Economics;

    Sammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER

  3. 3. Counterfeit products affect on brand equity: A case study on how counterfeit products affect a luxury brand’s brand equity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonya Martinsson; Josefine Svensson; Rebecca Jönsson; [2022]
    Nyckelord :Counterfeit products; Brand equity; Louis Vuitton; Gucci; Michael Kors; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to investigate how counterfeit products affect a brand’s brand equity with the help from a consumer perspective. Research question: What is the consumer’s perception of counterfeit products? How and why does the consumer’s perception of counterfeit products affect a brand’s brand equity? Methodology: This research paper was based on quantitative research, literature review and three case studies. LÄS MER

  4. 4. Att vara föräldrar till ett barn med diabetes typ 1 : - Från ett föräldraperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Josefine Martinsson; Linnea Norberg; [2020]
    Nyckelord :Barn; Diabetes typ 1; KASAM; Föräldrar; Upplevelser; Vardag;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Förskollärares roll i barns lek : En kvalitativ studie om hur fem förskollärare resonerar om sin roll i den barninitierade leken för att främja lärande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Sandra Martinsson; Josefine Ohlsson; [2019]
    Nyckelord :Lek; Förskola; Förskollärares roll; Samspel; Kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om förskollärares roll i den barninitierade leken med utgångspunkt i att främja barns lärande utifrån några förskollärares resonemang. Vidare är syftet att öka kunskapen om den barninitierade lekens betydelse för barns lärande. LÄS MER