Sökning: "Josefine Moberg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Josefine Moberg.
1. Combining Big Visions with Specific Demands : Exploring how product innovation can be managed in order to support customization
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In complex and fast-paced times, management of innovation is suggested to explain the success of an organization, making managing innovation an important topic in strategy, organization and innovation literature. At the same time, the demand for customized solutions is increasing and the customers are becoming more important. LÄS MER
2. Utveckling av laboration i mätteknik : Mätning av temperatur, tryck och volymflöde
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Denna rapport behandlar utvecklandet av en ny laboration i kursen Mätteknik, MJ2440, för sistaårselever på Kungliga Tekniska högskolan. Rapporten fokuserar på att göra en meningsfull laboration där studenterna praktiskt får möjlighet att mäta volymflöde, tryck och temperatur. LÄS MER
3. Dags att ta kontroll? : Work-life balance hos egenföretagare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Studiens utgångspunkt var ett intresse för work-life balance (WLB) och vilka förutsättningar behövs för att nå en balans mellan privat- och arbetsliv. Enligt forskning har antal arbetstimmar en direkt inverkan på individens WLB. LÄS MER
4. Barns strategier för tillträde till lek : En studie om pedagogers erfarenheter av vilka tillträdesstrategier barn använder sig av för att ta sig in i lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/UtbildningsvetenskapSammanfattning : I den här studien har vi valt att studera vad pedagoger har för erfarenheter av hur barn tar sig in i lek och vilka tillträdesstrategier som är de vanligaste. Vi har därför utfört intervjuer med pedagoger som vi spelat in för att ta reda på våra forskningsfrågor. LÄS MER
5. Varumärken i en föränderlig värld : Om varumärkesidentitet i klädbranschen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Forskningsfråga: På vilka sätt kan förändringar, som är av sådant slag att företaget inte själva kan påverka dem, hanteras parallellt med ett varumärkes identitet och i vilken utsträckning kan identiteten anpassas på ett trovärdigt sätt – i en betydande konsumentsektor med hög förändringstakt? Syfte: Vi har valt att specifikt fördjupa oss i klädbranschen för att på så sätt förankra uppsatsens resonemang, vilket har mynnat ut i tre delsyften. Vårt syfte är därmed att utifrån ett branschperspektiv analysera samt klarlägga: Vikten av varumärkets identitet och i vilken utsträckning identiteten präglas av stabilitet. LÄS MER