Sökning: "Josefine Niva"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Josefine Niva.

  1. 1. Prestationsmätning av Corporate social responsibility (CSR) för den interna styrningen : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Walfridsson; Iman Yassin; [2019]
    Nyckelord :Performance measurement; Corporate social responsibility CSR ; Management accounting; Sustainability performance measurement system SPMS ;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Prestationsmätning av Corporate social responsibility (CSR) för den interna styrningen – En kvalitativ studie Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Josefine Walfridsson och Iman Yassin Handledare: Tomas Källquist och Pär Vilhelmson Datum: 2019 - januari Syfte: Syftet är att skapa förståelse för hur verksamheter arbetar med att föra in CSR i sina interna prestationsmätningar. Metod: Studien utgår från en hermeneutisk forskningstradition med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av hållbarhet inom samhällsplanering : En studie om hur Malmö kommun arbetar med hållbarhetsbedömningar i sin planering

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefine Hawkins; Sandra Lithman; [2019]
    Nyckelord :economic growth; sustainable development; ecological development; social development; ekonomisk tillväxt; hållbar utveckling; ekologisk hållbarhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbar utveckling har blivit ett begrepp på allas läppar under det senaste 60 åren. Långt ifrån alla är överens om vad en hållbar utveckling innebär men samhällets uppbyggnad, utveckling och förnyelse måste ske på ett hållbart sätt. LÄS MER

  3. 3. Lyxvarumärkens identitetskris i digitaliseringen : En studie som skapar förståelse för hur varumärken hanterar olika logiker som samexisterar på marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Eriksson; Josefine Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärken; Institutionella logiker; Konkurrerande logiker;

    Sammanfattning : Titel: Lyxvarumärkens identitetskris i digitaliseringen: en studie som skapar förståelse för hur varumärken hanterar olika logiker som samexisterar på marknaden. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER