Sökning: "Josephine Andersson"
Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade orden Josephine Andersson.
16. Algorithmic Trading Based on Hidden Markov Models — Hidden Markov Models as a Forecasting Tool When Trying to Beat the Market
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Introduction – All actors in the financial market strive towards earning risk-adjusted excess return. The recent decades new technology development have revolutionised financial markets and today’s actors are using advanced computer technology to develop trading algorithms in the pursue of earning excess returns. LÄS MER
17. En studie om förvärvsfrekvensens inverkan på aktieavkastningen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Många studier undersöker om det finns ett samband mellan förvärvande bolags förvärvsfrekvens och dess aktieavkastning. Å ena sidan belyser Drapers och Paudyals (2006) studie att företagsförvärv är en framgångsrik investeringsstrategi, givet att företaget investerar i privata bolag. LÄS MER
18. Barns inflytande vid mellanmålet
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Måltiden på förskolan är ett intressant ämne eftersom det sker varje dag, dock nämns måltiden varken i läroplanen för förskolan eller under förskollärarutbildningen. I uppsatsen kommer mellanmålet vara i fokus. Syftet med uppsatsen har varit att undersöka barns inflytande vid mellanmålet. LÄS MER
19. Den maskuline seriemördaren -en kvalitativ innehållsanalys av Dexter Morgans karaktär i tv-serien Dexter
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Abstract I denna studie undersöks interaktion mellan karaktärer i syfte att utforska hur medierad maskulinitet och temat seriemördare uttrycks i den amerikanska tv-serien Dexter (Showtime 2006-2013). I serien får vi följa seriemördaren Dexter Morgan som drivs av ett begär att döda. LÄS MER
20. Vad är det där för konstig grej? : En studie om marknadsföring med Quick Response
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: QR-koder är ett nytt marknadsföringsverktyg som möjliggör för företag att förmedla ett länkat innehåll direkt till konsumenten. Den största utmaningen för marknadsförare idag är att konsumenter inte vet vad QR-koder är och vad det innebär att använda tekniken. LÄS MER