Sökning: "Josephine Svensson"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Josephine Svensson.
1. Beräkning av optimal beställningsmängd : - en kvantitativ analys med censurerad data
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Avdrag eller reduktion? Det är frågan.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I juni 2022 röstades ett lagförslag igenom i riksdagen vilket resulterade i att det kostnadsbaserade avdraget för resor till och från arbetet (arbetsresor) ändrades om i grunden till att vara en färdmedelsneutral och avståndsbaserad skattereduktion. Innan de nya reglerna hann träda i kraft den 1 januari 2023 ändrade sig riksdagen och röstade i stället igenom ett förstärkt reseavdrag med höjda schablonbelopp, vilket är gällande rätt idag. LÄS MER
3. Anestesisjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med COVID-19 på COVID-IVA : – en intervjustudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: COVID-19 är ett coronavirus som identifierades hos patienter med oförklarlig lunginflammation i Kina i december 2019. Sedan början av pandemin har operationsavdelningar i Sverige stängts till förmån för särskilda COVID-IVA. LÄS MER
4. Anhörigas erfarenheter av bemötande inom palliativ vård : En systematisk litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Bakgrund: I tidigare forskning framgår det att sjuksköterskor erfar svårigheter i bemötande av anhöriga inom palliativ vård och att det kan handla om kommunikation- och kunskapsbrister. Sjuksköterskor beskriver erfarenheter gällande bristande kunskap inom bemötande av anhöriga inom palliativ vård, vilket medför brister i kommunikation med anhöriga. LÄS MER
5. ”Digitaliseringen har underlättat arbetet med pedagogisk dokumentation markant” - En studie om pedagogers perspektiv på arbetet med digital pedagogisk dokumentation i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att fördjupa oss i och undersöka pedagogers perspektiv på den digitala pedagogiska dokumentationen. För att undersöka detta har vi utgått från tre frågeställningar: För vem görs den digitala pedagogiska dokumentationen, hur genomförs den och varför? Har de olika digitala plattformarna olika syften och målgrupp? Hur ser pedagoger på barns inflytande och inkludering i den digitala pedagogiska dokumentationen? För att besvara dessa frågor har vi utfört semistrukturerade intervjuer av kvalitativ metod. LÄS MER