Sökning: "Jukka Hohenthal"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jukka Hohenthal.

  1. 1. Ett glokalt växelspel för ett multinationellt företag : En studie om branding-arbetet för Post-it på den nordiska marknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Norman; Johan Rappling; [2015]
    Nyckelord :3M; Post-it; Branding; Global Branding; Glocalization; Marketing; Hofstede; Product Life Cycle;

    Sammanfattning : Datum: 15/1/2015 Nivå: Kandidatuppsats 15 hp, Företagsekonomi C, HT 14 Författare: David Norman, Johan Rappling Handledare: Jukka Hohenthal Titel: Ett “glokalt” växelspel för ett multinationellt företag - En studie om branding- arbetet för Post-it på den nordiska marknaden Syfte: Syftet med denna studie är att visa hur branding-arbetet ser ut för ett globalt varumärke, ägt av ett multinationellt företag, på den nordiska marknaden samt till vilken grad marknadschefer för ett varumärke av denna typ är fria att lokalanpassa brandingen. Förhoppningen är att denna fallstudie ska fungera som ett komplement till rådande studier inom glokalisering. LÄS MER

  2. 2. Customer Involvement in New Service Development - Organizational Implications and Challenges

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Andersson; Pontus Hjertqvist; [2015]
    Nyckelord :New service development; customer involvement; technology-based services; organizational challenges.;

    Sammanfattning : Course/Level: Master thesis, Strategic Marketing Management Authors: Daniel Andersson, Pontus Hjertqvist Thesis advisor: Jukka Hohenthal Title: Customer Involvement in New Service Development: Organizational Implications and Challenges Background: The nature of services is becoming technology-based, which implies that customers are becoming increasingly autonomous from the service firm. Understanding how to involve customers in the development process of such services as well as to recognize the challenges brought by customer involvement in this context should be seen as key issues for developing successful new services. LÄS MER