Sökning: "Julia Örnhem"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Julia Örnhem.

  1. 1. To engage or not to engage - brand co-creation with influencers

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Navarrete Lindez; Julia Örnhem; [2022]
    Nyckelord :Social media; influencer marketing; co-creation; brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. I betalt samarbete med ... ditt samvete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Löfblad; Julia Örnhem; Kornelija Steinsvik; [2021]
    Nyckelord :Moralisk stress; etisk konsumtion; influencer marketing; konsumtionshets; social identitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att försöka skapa en förståelse för fenomenet moralisk stress ur ett företagsekonomiskt perspektiv. Detta undersöks på konsumenter för att se på vilket sätt influencer marketing påverkar konsumenter till att känna moralisk stress. LÄS MER

  3. 3. Leveraging brand co-creation in a digital era: An IKEA case study

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Örnhem; Sophie Weir; Jesper Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Co-creation; IKEA; Brand Engagement; Brand Self-congruity; Category Involvement; Brand Interactivity; Brand Communities; Brand Value; Brand Knowledge; Web 2.0; User Generated Content; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose is to examine how IKEA works with customer brand co-creation and how it can be further leveraged in the digital era. Methodology: This paper adopts a qualitative case study method, where the primary data consists of an interview with a Social Media Specialist with pre-existing knowledge of brand co-creation at IKEA in Sweden. LÄS MER