Sökning: "Julia Brändström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Julia Brändström.

  1. 1. Prestation, emotioner och psykologisk flexibilitet inom e-sport : En korttidsintervention i acceptans och medveten närvaro

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Julia Brändström; Linnea Dahl; [2022]
    Nyckelord :Prestation; emotioner; psykologisk flexibilitet; acceptans; medveten närvaro; elektronisk sport; e-sport;

    Sammanfattning : Idrottares prestation påverkas av upplevda emotioner och hög stress under matcher. Ett område där detta samband utforskats i mindre utsträckning är inom elektronisk sport (e-sport). I denna studie undersöktes om en korttidsintervention kunde påverka prestation, emotioner och psykologisk flexibilitet hos e-sportare. LÄS MER

  2. 2. Hållbar utveckling i värdekedjan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Julia Rosqvist; Caroline Brändström; [2012]
    Nyckelord :sustainable development; ecology; environment; textile; apparel; hållbar utveckling; ekologi; miljö; textil; värdekedja;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete inom textil produktutveckling som har sin grund hos uppdragsgivaren Bellaobastian. Syftet med rapporten är att ge en inblick i miljöarbetet i värdekedjan hos mindre konfektionsföretag, vilka svårigheter som kan förekomma och hur den hållbara utvecklingen kan effektiviseras. LÄS MER

  3. 3. Målgruppsanalys : en fallstudie av textilföretaget Salming Underwear

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Julia Rosqvist; Caroline Brändström; [2012]
    Nyckelord :Salming Underwear; kommunikation; target group; market analysis; communication; målgrupp; marknadsanalys;

    Sammanfattning : I dagens industriella samhälle finns det en hel uppsjö av produkter för oss som konsumenter. För oss handlar det om att fylla våra behov. För företagen handlar det om att få konsumenterna uppmärksammade på just deras produkt och särskilja sig på marknaden. Det gäller då att man har koll på vilken som är ens målgrupp. LÄS MER