Sökning: "Julia Edvardsson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Julia Edvardsson.

  1. 1. Estetiska lärprocesser i NO-undervisningen : Estetiska lärprocessers möjligheter och utmaningar i NO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Amanda Mive Sigfridsson; Evelina Borg; Julia Edvardsson; [2021]
    Nyckelord :Estetiska lärprocesser; bild; drama; naturkunskap undervisning; grundskolan;

    Sammanfattning : Estetiska lärprocesser ska enligt läroplanen finnas med i grundskolans utbildning. Det finns olika typer av estetiska lärprocesser, exempelvis musik och dans. Däremot fokuserar denna studie enbart på drama och bild. Drama och bilds ändamål är att användas i skolans verksamhet för att alla är olika och även lär på olika sätt. LÄS MER

  2. 2. Varför tog Eva och inte Adam det där äpplet i Edens trädgård?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Julia Edvardsson; Hanna Kantonen; [2013]
    Nyckelord :Impulsköp; unga konsumenter; kön; livsmedel; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Många av de köp som genomförs är såkallade impulsköp. Forskning kring det här ämnet ökade under 1950-talet dock finns än idag inte någon gemensam åsikt om vad som gör att konsumenter genomför impulsköp. LÄS MER

  3. 3. PR-branschen. Branschen som inte kan marknadsföra sig själv? : En studie om hur PR-byråer marknadsför sig genom relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Julia Edvardsson; Jennie Jonason; [2012]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; PR-byrå; PR; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Title:        PR-industry: The industry that cannot promote themselves?                 – A thesis of how PR-agencies use relationship marketing to                 promote themselves. Authors:    Julia Edvardsson & Jennie Jonasson Advisor:     Navid Ghannad Level:         Bachelor thesis in Marketing, (15 ECTS), Spring 2012 Keywords:   Public Relations, Relationship Marketing, Relation, Interaction and Network Purpose:    The purpose of this thesis is to bring a better understanding for Public  Relations and for how the PR-agencies promote themselves. LÄS MER

  4. 4. Utformning av Balanserat Styrkort : En fallstudie på Trehörna

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Susanne Kalenius; Julia Svensson; Patricia Zell; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Växjö universitet, Ekonomistyrning, FE3073, VT 2009 Författare: Patricia Zell, Susanne Kalenius och Julia Svensson Handledare: Elin Funck Företagets kontaktpersoner: Ritha Edvardsson och Tineke van der Hoek-Karlsson Titel: Utformning av Balanserat Styrkort – En fallstudie på Trehörna Bakgrund och problem: Balanserat styrkort har uppkommit som ett svar på kritiken mot den traditionella ekonomistyrningen vilken endast beskriver historiska händelser. Modellen består av en uppsättning mått som ger en snabb överblick över verksamheten och de arbetas fram ur företagets strategi och vision. LÄS MER