Sökning: "Julia Garellick Lindborg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Julia Garellick Lindborg.

  1. 1. Samspelet mellan kund och konsult i förändringsprojekt - en studie av kommunikationens utmaningar i implementationsprocessen av en ny webblösning

    Master-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Julia Garellick Lindborg; [2013]
    Nyckelord :change management; communication; organizational change; change communication; strategic communication;

    Sammanfattning : The increasing competition is making increasing demands of today's businesses to be changeable. Change projects have therefore become increasingly common in order to satisfy market expectations. These projects have often proved difficult to implement and fail rather than succeed. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam : en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Julia Garellick Lindborg; [2010]
    Nyckelord :brand identity; brand personality; Gevalia; communicative identity; TV commercial; varumärkesidentitet; varumärkespersonlighet; Gevalia; kommunikativ identitet; reklamfilm;

    Sammanfattning : Title: Brand evolving in identity shaping TV commercial – a quantitative study of Gevalias commercial movies over time. (Varumärkesutveckling i identitetsskapande tv-reklam – en kvantitativ studie av Gevalias reklamfilmer över tid) Number of pages: 35 Author: Julia Garellick Lindborg Tutor: Anne-Marie Morhed Course: Media and Communications studies C Period: Autumn of 2010 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose: The purpose of the study has been to investigate in what ways the concept of success is constructed in Gevalia’s TV commercials with the theme “unexpected visit”. LÄS MER