Sökning: "Julia Jacka"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Julia Jacka.

  1. 1. Rage, giggles and fishing for clicks : A qualitative study on how clickbaiting affects perceived online news content quality

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Darius Lazauskas; Julia Jacka; Ingrida Kažemėkaitė; [2018]
    Nyckelord :clickbait; marketing; news; online news; clickbaiting; strategy; perceived online news content quality; fake news;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to explore how the use of clickbait marketing strategies by online news outlets affects consumer perceptions of online news content quality.   Design/methodology/approach A qualitative, deductive, exploratory and cross-sectional method, wherein data was collected through semi-structured interviews to understand consumer perceptions of how the use of clickbait strategies affects perceived online news content quality. LÄS MER

  2. 2. Showrooms som kompletterar e-handel : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Jacka; Martina Lindnert; Thilde Övringe; [2017]
    Nyckelord :Showroom; e-commerce; experience; consumer behavior; Showroom; e-handel; upplevelse; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Ämne: E-handeln är en av de snabbast växande shoppingkanalerna och 2016 utförde konsumenterna 51 procent av sina köp online. Under 2016 ökade e-handeln i Sverige med 16 procent jämfört med år 2015. Men det finns fortfarande många svagheter och konsumenter saknar fysisk kontakt med produkten. LÄS MER