Sökning: "Julia Källström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Julia Källström.

  1. 1. Det kreativa skrivandets eventuella återkomst : En kvalitativ intervjustudie om tio svensklärares syn på kreativt skrivande i gymnasieskolans svenskämne

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Frida Källström; Julia Götlund Farag; [2023]
    Nyckelord :kreativt skrivande; skrivundervisning; svenskämnet; gymnasieskola;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande kvalitativa studie är att undersöka svensklärares syn på kreativt skrivande i gymnasieskolans svenskämne mot bakgrund av att det ligger som förslag att implementeras i ämnesplanen i samband med ämnesbetygsreformen 2025. Frågeställningarna ämnar undersöka tio lärares attityder till kreativt skrivande i gymnasieskolans svenskämne samt vad de anser om att eventuellt införa kreativt skrivande i kommande ämnesplan för svenskämnet. LÄS MER

  2. 2. A greener industry or just green marketing? : an exploratory study about how consumers experience green marketing in the fast fashion industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Emma Källström; Julia Brandin; [2021]
    Nyckelord :Green marketing; Sustainability; Fast fashion; Theory of Planned Behavior; Consumer Awareness;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how consumers experience green marketing within the fast fashion industry. The Theory of Planned Behavior was used as a foundation for a conceptual framework. A qualitative approach was used, and the empirical data was gathered through three semi-structured focus groups with a total of 17 participants. LÄS MER

  3. 3. Disruptive communication: How to overcome stigma - A case study of Kappahl, Tena, Estrid and Deodoc

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Fransson; Camilla Hallin; Emma Källström; Julia Walde; [2021]
    Nyckelord :Disruptive communication; Stigma; Brand values; Brand identity; Corporate Brand; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: In this study, the purpose is to explore how disruptive communication can be used as a means to overcome stigma. Methodology: This paper has analyzed four case studies in order to get a deeper understanding of the phenomenon stigma. LÄS MER

  4. 4. Emigration of Swedish health professionals

    Kandidat-uppsats, IHH, Nationalekonomi

    Författare :Alfredo Hidalgo Arreola; Julia Källström; [2010]
    Nyckelord :Health professionals; labor migration; migration incentives;

    Sammanfattning : There seems to be a gap in previous literature where economists and social scientists do not focus on factors driving emigration of health professionals between developed coun-tries. Although, there is a lot of literature that discusses emigration of health profession-als from developing towards developed countries, there are few previous studies of health professional emigration between developed to developed countries. LÄS MER