Sökning: "Julia Pedersen"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Julia Pedersen.

  1. 1. "Mitt mål är att vara dummast i rummet" - En kvalitativ studie om hur chefer i startups uppfattar sin roll som ledare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Pedersen; Louise Bernhoff; Sophie Svenningson; [2021]
    Nyckelord :Ledarskap; startups; management; medarbetare; “den stora ledaren”; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att nyansera kunskapen om ledarskap i startups genom att undersöka hur chefer i denna kontext uppfattar sin roll som ledare. För att uppfylla studiens syfte har semistrukturerade intervjuer genomförts. Studien är kvalitativ med en socialkonstruktionistisk utgångspunkt och en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Casually Connecting with Customers : A study on how B2B microenterprises use customer data from social media in order to increase sales

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Robertsson; Anne Carlsson; Sanne Pedersen; [2021]
    Nyckelord :social selling; relationship; trust; customer data; data collection; data utilization;

    Sammanfattning : This study is using an inductive explorative approach to investigate how micro-enterprises within the marketing consulting industry collect and use data for the purpose of increasing sales. A micro-enterprise is considered to be a company that employs no more than 10 people and/or whose annual turnover is no more than 2 million EUR. LÄS MER

  3. 3. Factors That Affect Consumer Behavior Towards Streaming and TV Services

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Stephanie Weber Pedersen; Julia Juhlin; [2021]
    Nyckelord :Ease of Use; Cost; Availability; Media Options; Online Streaming; Cable TV Provider;

    Sammanfattning : Research questions:          RQ 1: What factors affect consumer behavior regarding streaming   services or TV-services? RQ 2: How do the factors affect consumers behavior when it comes to buying, continuing, substituting or ending a streaming service or TV-service?   Purpose:             We aim to discuss the underlying reasons, or factors as to  why consumers buy, substitute, continue or end subscriptions to   traditional TV, streaming services, or both mediums. We aim to use   focus groups to see if factors earlier quantifically studied can be   identified and supported qualitatively. LÄS MER

  4. 4. Från samarbete till eget varumärke - En experimentell studie om följares reaktioner på influencers reklam på Instagram

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alma Pedersen; Julia Svan; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer; Instagram; Disclosures; Parasocial interaction;

    Sammanfattning : Research within the field of influencer marketing has previously had its focus on follower loyalty and collaborations with generic brands. Recently, there has been a development in the industry where influencers have started to launch their own brands to a greater extent. This study was conducted by a quantitative experiment (n=571). LÄS MER

  5. 5. En fallstudie om Ystad Saltsjöbads ledarskapskommunikation

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Pedersen; Maja Ramström; Ludvig Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER