Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  2. 2. Youth Preparedness in the United States: Assessing the Impact of the American Red Cross’s “Prepare with Pedro!” Program

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Julia Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Disaster preparedness; children and families; DRR preparedness education programs; fire safety; Social Sciences;

    Sammanfattning : Home fires are the most prevalent and preventable disaster in the United States. It is notoriously difficult to teach disaster preparedness skills to adults. But, when their children are taught this material, households are more likely to make changes. LÄS MER

  3. 3. "Julia i 6B är en hora": En kvalitativ receptionsanalys av Talitas kampanj "Julia"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Liselotte Gruving; Marthina Sandberg; Miranda Kyker; [2022]
    Nyckelord :Reception analysis; non-profit; social marketing; shock advertisement; Receptionsanalys; ideella organisationer; social marknadsföring; chockreklam;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to address and understand how shock advertising can be used for the social marketing of non-profit organisations in Sweden. To better understand shock advertising in the Swedish context a case study of a campaign published by the Swedish non-profit organisation Talita, with the purpose of bringing attention and awareness to the problem of prostitution happening at younger ages in Sweden, is performed. LÄS MER

  4. 4. "Är det inte dags nu att öva litegrann?" : En studie om föräldrars delaktighet i sitt barns musicerande på tvärflöjt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Julia Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Music; flute; art and music school; parents; involvement; pragmatism; Dewey; Musik; tvärflöjt; kulturskola; föräldrar; delaktighet; pragmatism; Dewey;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra hur föräldrar upplever sin delaktighet i sitt barns musicerande på tvärflöjt. Studien är främst kvalitativ med pragmatismen som teoretisk utgångspunkt. I studien genomfördes och användes fyra halvstrukturerade intervjuer med föräldrar vars barn spelar tvärflöjt som underlag för analys. LÄS MER

  5. 5. Potential Pitfalls in the Implementation Process of an Information System : A Framework for Identifying Pitfalls for Companies in the Startup Phase Aiming to Implement an Information System

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system

    Författare :Julia Andersson; Kristoffer Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Implementation; Information System; Technology Acceptance Model; Value Network Analysis; Theory of Planned Behavior; System Supplier; Value Flows; Start-Up; Framework; IS Success;

    Sammanfattning : Although many information system (IS) implementations are considered to have the resources necessary to be successful, they often fail. This is especially challenging for small IS providers who lack a proven process for gaining willingness to use and onboard a new customer. LÄS MER