Sökning: "Julia Tinder"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Julia Tinder.
1. Vem är jag på Tinder? -En kvalitativ studie om svenska ungdomars uppfattningar om självrepresentation på dejtingsajten Tinder ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Dejtingmarknaden för ungdomar idag kan ske likaväl genom ett fysiskt möte ute på krogen som genom en spontan “gillning” via en app. Vi människor utvecklar metoder för att presentera oss på det mest attraktiva sättet för potentiella partners oavsett om det handlar om att redigera en bild eller stå framför spegeln i timmar. LÄS MER
2. Har kärlekens villkor förändrats? – en kvalitativ studie om unga kvinnor i tinderlandskapet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka unga kvinnors upplevelser av att genom dejtingappen Tinder försöka inleda kärleksrelationer. Urvalet bestod av åtta kvinnor i åldrarna 23–27 år, vilka alla hade använt Tinder i syfte att dejta romantiskt. Datainsamling skedde genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
3. "Ingen big deal" : - En undersökning i kvinnligt dejtande på Tinder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Abstract. Uppsatsen Ingen big deal - en undersökning i kvinnligt dejtande på Tinder undersöker hur kvinnors sökande eller möten efter/med en romantisk eller sexuell partner, i samtiden kallat “dejting”, förändrats av applikationen Tinder. LÄS MER
4. Workshop med barn som kreativ metod
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I detta arbete undersöks workshops med barn som metod för kreativitet och mötet mellan barn och vuxnas skapande som inspiration till kreativitet inom scenproduktion. Det här arbetet har huvudfokus på design men rör sig inom flera områden inom scenproduktion då alla områden är likvärdigt beroende av kreativ förmåga hos den som utför dem. LÄS MER