Sökning: "Julia Wahlgren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Julia Wahlgren.

  1. 1. Omvårdnadsåtgärder för att minska kirurgpatientens preoperativa oro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Love Hedström; Julia Wahlgren; [2018]
    Nyckelord :Anxiety; preoperative; nursing care; Oro; preoperativ; omvårdnad;

    Sammanfattning : Background/Problem: Preoperative anxiety is common with patients undergoing surgery. The anxiety may be associated with severe postoperative complications which are costly and sometimes life threatening. It is therefore necessary to investigate what kind of interventions could be valid and effective to prevent or treat preoperative anxiety. LÄS MER

  2. 2. Hämmar konkurrensklausuler arbetstagarens rörlighet på arbetsmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Julia Hillbur; Emilia Wahlgren; [2015]
    Nyckelord :Konkurrensklausuler; rörlighet; arbetsmarknaden; 1969 års överenskommelse; det nya avtalet från 2015 och Silicon Valley; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Competition clauses, also known as non-compete agreements, are frequently used in employment contracts and there are different regulations for what they may contain. In 2015 Svenskt Näringsliv and PTK signed a new collective agreement for competition clauses. The purpose of the agreement was to substitute the collective agreement of 1969. LÄS MER

  3. 3. Final call för SAS : En studie om SAS-krisens påverkan på konsumenters varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabel Wahlgren; Julia Evers; [2013]
    Nyckelord :crisis management; brand equity; brand attributes; perceived quality; brand attitude change; service harm; brand loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att fastställa konsumenters uppfattning om SAS varumärkesattribut och utröna vilka av dessa som har påverkats av den ekonomiska kris som företaget genomgick under hösten 2012. Metoden utgjordes av en tvåstegsmodell med fokusgrupp som inledande stadie i studien i syfte att ta reda på vilka attribut konsumenter associerar med SAS, samt en enkätundersökning för att ta reda på huruvida det har skett en förändring i uppfattningen om dessa attribut tillhörande SAS. LÄS MER