Sökning: "Julia norevi"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Julia norevi.

  1. 1. Synkronisera mera! : En studie i hur synkronisering påverkar artisters och företags varumärken.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johan Lönnqvist; Julia Norevi; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; Co-branding; Samarbeten; Synkronisering; Image; Identitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga: Syftet med denna uppsats är att genom en kvalitativ studie analysera hur synkronisering kan användas som ett marknadsföringsverktyg och hur detta kan påverka artisternas och företags varumärken sett ur ett co-brandingperspektiv: Hur kan synkronisering som ett marknadsföringsverktyg påverka artistens och företagets varumärken genom co-branding? Metod: Studien bygger på en kvalitativ metod med ett abduktivt angreppsätt, med både deduktiva och induktiva inslag. Den empiriska insamlingen grundas i fem stycken semistrukturerade intervjuer. LÄS MER