Sökning: "June Selling"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden June Selling.

  1. 1. "Diss ist der Mann, der helfen kann"* : Swedish protection-selling in German illustrated broadsheets, 1630-1633.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Historiska institutionen

    Författare :Kristoffer Bertilsson; [2023]
    Nyckelord :Jan Glete; protection-selling; the fiscal-military state; early modern period; propaganda; illustrated broadsheets; 17th century; the Thirty Years’ War; Gustav II Adolf; Johann Tserclaes Tilly; confessionalism.;

    Sammanfattning : This study examines German illustrated broadsheets that were manufactured and published in the Holy Roman Empire between 1630-1633. They were part of a pro-Swedish media campaign launched soon after the arrival of the Swedish king Gustav II Adolf and the Swedish army in the Holy Roman Empire in June 1630 with the intention to legitimate the Swedish king’s presence in the Holy Roman Empire. LÄS MER

  2. 2. How Product Properties Drive Wine Sales in Norway

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Elin Blomqvist; Johan Legernes; [2021]
    Nyckelord :Regression; Wine; Vinmonopolet; Marketing mix; 4P; Price triangle; Statistics; Applied mathematics; Regression; Vin; Vinmonopolet; Marknadsmixen; 4P; Pristriangel; Statistik; Tillämpad matematik;

    Sammanfattning : This project investigates the Norwegian wine market and attempts to provide models of how the sales volume is influenced by different product attributes. The purpose was to examine if and how such relationship can be modelled using multiple linear regression. LÄS MER

  3. 3. Property Developers’ Pricing Strategies and Time on Market

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Tom Hagen; Rodriguez Meshe; [2018]
    Nyckelord :Real Estate; Residential Real Estate; Pricing Strategies; Time on Market; Overpricing; Fastigheter; Bostäder; Prissättningsstrategier; Annonstid; Överprissättning;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the causal linkage between developers’ pricing strategies and time on market (TOM) in the primary market for residential properties, i.e. a market where the seller is a developer or construction company, since this market differs significantly from the secondary or succession market. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesprofilering av svensk sparris : en kvalitativ studie om hur svenska sparrisodlare profilerar sin produkt och verksamhet ur ett varumärkesperspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Emelie Sundin; [2017]
    Nyckelord :varumärke; varumärkespyramiden; svensk sparris; Asparagus officinalis;

    Sammanfattning : Odlingssäsongen för grön sparris i Sverige sträcker sig från mitten av april fram till midsommar. I dagligvaruhandeln finns dock importerad färsk sparris att tillgå året runt och svenska sparrisodlare upplever ett konkurrenstryck under den svenska säsongen. LÄS MER

  5. 5. Produktutveckling av Körkontroll

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Johan Engström; [2015]
    Nyckelord :Körkontroll; Handtag; Gas; Broms; Produktutveckling; Konstruktion;

    Sammanfattning : I denna rapport redovisas det examensarbete som har genomförts hos AQ Mekatronik där företagets egen körkontroll har genomgått en produktutvecklingsprocess. Examensarbetet har genomförts på Mälardalens Högskola i Eskilstuna där kursen omfattar 15 hp. LÄS MER