Sökning: "Junibacken"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Junibacken.
1. Martina di Poggio di Giugno : Analisi del trasferimento della linguacultura svedese di Astrid Lindgren in un contesto italiano, con particolare attenzione alla gestione dei realia
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This thesis examines the translation of culture-specific phenomena in children’s literature with a theoretical framework based on “translation studies”. In the translation of children’s literature, translators generally choose translations that brings the content closer to the target culture, creating an “acceptable” translation. LÄS MER
2. Opera i Stockholm, Galärvarvet
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Idén är att operan skall binda samman stadsdelarna genom en ny bro, skapa ett nytt gemensamt kulturtorg där operan, vasamuséet och nordiska muséet ingår. Operan skall tillgängliggöras och kännas välkomnande för alla människor. LÄS MER
3. Jubel för rubel? : En studie av rysk turism i Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : This C-level thesis deals with Russian tourism in Sweden and explains what measures are being used in Sweden in order to attract Russian tourists. Since a high number of companies and organizations are actively involved in developing Russian tourism to Sweden, we have decided to focus primarily on the most active Swedish and Russian companies within the industry. LÄS MER
4. Grupprekryteringens tillämplighet i rekryteringsprocessen av traineer på ICA
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Avsikten med arbetet är att undersöka om Junibackens sätt att rekrytera i grupp (det vill säga flera kandidater och flera representanter från företaget vid samma tillfälle) är tillämpningsbart i rekryteringsprocessen av traineer på ICA och då i vilken utsträckning. Att rekrytera i grupp har fått allt större utrymme och metoden har gett positiva effekter. LÄS MER
5. Upplevelseindustrin - Framgångsfaktorer för att öka antalet museibesökare
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Upplevelseindustrin är en av de största och snabbast växande sektorerna i Sverige och det som främst driver tillväxten är turistnäringen. Turistdelegationen gav 2005 ut en rapport där det framgick att företag inom kategorin aktiviteter ökade med 25 % och museerna minskade med 7 % mellan 1998 och 2003. LÄS MER