Sökning: "Kärnvärden"
Visar resultat 1 - 5 av 176 uppsatser innehållade ordet Kärnvärden.
1. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER
2. Jakten på kompetens : En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-29 Nivå: Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Hennström Moa (99/02/24) Ohrlander David (97/08/10) Titel: Jakten på kompetens - En fallstudie om det strategiska HRM-arbetet i el-och energibranschen. Handledare: Magnus Linderström Nyckelord: Talent Management, Talang, HRM system, Strategisk HRM, Kompetensförsörjning, Kompetensutveckling, Skills gap. LÄS MER
3. Implementering av affärskoder i medarbetarnas dagliga arbete
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : While the stakeholders’ awareness about how companies act sustainably has increased, the business code has gained greater importance. With a functioning business code in a company, it can help guide the behavior of its employees to maintain an ethical company culture. LÄS MER
4. Ägd – en ideologikritik: Upplevelser av autonomi och styrning på marknaden för svensk lokalpress
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Denna uppsats, med rötterna i traditionen av politisk ekonomi, applicerar ideologikritisk metod för att analysera det upplevda förhållandet mellan lokaltidningar och deras ägare. Fokus ligger på hur ägarna utövar kontroll över tidningarna och hur detta, i motsats till autonomi, upplevs av nyhetschefer på den svenska marknaden för lokalpress. LÄS MER
5. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER
