Sökning: "Kåre Ivarsson"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Kåre Ivarsson.
1. Att Marknadsföra Döden : En jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Författare: Alexander Falck, Ekonomprogrammet inriktning marknadsföring Sebastian Ivarsson, Enterprise and Business Development Handledare: Kåre Skållerud Examinator: Frederic Bill Titel: Att marknadsföra döden: en jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt. Bakgrund och problemdiskussion: Produkter och tjänster marknadsförs på olika sätt, för att marknadsföra tjänster så har den ursprungliga marknadsföringsmixen från Kotler utökats med ytterligare tre delar för att beskriva det som är viktigt i tjänstemarknadsföringen. LÄS MER
2. I skuggan av Thermopyle - En studie av orientalism i svenska läroböcker gällande beskrivningar av det antika perserriket
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning: Uppsatsens övergripande syfte är att granska svenska läroböcker i historia utifrån ettteoretiskt perspektiv baserat på Edward Saids teori om orientalism och andrafiering. Mer specifikt har vigranskat vilken bild dessa läroböcker förmedlar av det antika perserriket. LÄS MER