Sökning: "Kåre Ivarsson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Kåre Ivarsson.

  1. 1. Att Marknadsföra Döden : En jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Alexander Falck; Sebastian Ivarsson; [2009]
    Nyckelord :Funeral business; Marketing; Marketing mix; Negative demand; People; Process; Physical Evidence; Promotion; Service; Word of Mouth; Begravningsbranschen; Marknadsföring; Marknadsföringsmix; Negativ efterfrågan; Personer; Process; Påtagliga bevis; Påverkan; Tjänster; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Författare:   Alexander Falck, Ekonomprogrammet inriktning marknadsföring Sebastian Ivarsson, Enterprise and Business Development Handledare:                      Kåre Skållerud Examinator:                      Frederic Bill Titel: Att marknadsföra döden: en jämförande studie mellan tjänstemarknadsteori kontra begravningsbyråers arbetssätt. Bakgrund och problemdiskussion: Produkter och tjänster marknadsförs på olika sätt, för att marknadsföra tjänster så har den ursprungliga marknadsföringsmixen från Kotler utökats med ytterligare tre delar för att beskriva det som är viktigt i tjänstemarknadsföringen. LÄS MER

  2. 2. I skuggan av Thermopyle - En studie av orientalism i svenska läroböcker gällande beskrivningar av det antika perserriket

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Kåre Ivarsson; Svante Börjesson; [2009]
    Nyckelord :orientalism; perser; greker; skolböcker; antiken;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Uppsatsens övergripande syfte är att granska svenska läroböcker i historia utifrån ettteoretiskt perspektiv baserat på Edward Saids teori om orientalism och andrafiering. Mer specifikt har vigranskat vilken bild dessa läroböcker förmedlar av det antika perserriket. LÄS MER