Sökning: "Kök marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Kök marknadsföring.

  1. 1. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  2. 2. Design for prolonged service lifetime : A case study of built-in ovens implementing emotionally durable design in practice

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :JONATHAN BERG; HANNES ENGSTRÖM; [2021]
    Nyckelord :Emotionally durable design; Product longevity; Design framework; Sustainable design; Emotionellt hållbar design; Produktlivslängd; Designramverk; Hållbar design;

    Sammanfattning : The taxonomy of sustainable design covers a multitude of strategies targeting different aspects of product design, one of which is product longevity. Efforts within this field have mainly been focusing on extending the technical lifetime of products, whereas the issue of products being discarded before technical malfunction have received less attention. LÄS MER

  3. 3. Förbättrat lagerutnyttjande för köksluckor i centrallager

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Arijan Suljov; Fadi Kawmi; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Logistik handlar om att skapa produktiva materialflöden genom att planera, styra och organisera alla aktiviteter i materialflödet, från råvaruköp till produktanvändning. Logistik innefattar många delar av företaget såsom transporter, lager, marknadsföring och ekonomi. LÄS MER

  4. 4. Affärsstrategiska beslut när en jätte kommer till stan : Ett valexperiment när IKEA etablerar sig

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Nordvall; Simon Vilhelmsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln har ökat kraftigt till följd av ett ökat antal aktörer med allt större butikskoncept. Denna utveckling och konkurrenssituation har inneburit större utmaning för de mindre detaljhandelsföretagen på grund av deras begränsade ekonomiska och personella resurser. LÄS MER

  5. 5. Exportmöjligheter till tyska prefabhusindustrin : Wood Westerbotten, en case-studie

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Silviculture

    Författare :Johan Strand; [2005]
    Nyckelord :ämnen; komponenter; prefabhusindustrin; Tyskland; marknadsföring; kundrelationer;

    Sammanfattning : Projekt Wood Westerbotten är ett samverkansprojekt initierat av Exportrådet. Syftet är att öka försäljningen av ämnen och komponenter för trävaruproducerande företag i norra Sverige. Tyngdpunkten har dock hittills varit Västerbotten där projektet startade. Produktområdena är bygg, trappor, fönster, dörrar, kök och möbler. LÄS MER