Sökning: "Köpbeslutsprocess"

Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade ordet Köpbeslutsprocess.

  1. 11. Har eWOM en påverkan på din semester? : En kvalitativ studie om hur negativa recensioner influerar konsumentens köpbeslutsprocess vid bokning av hotellboende online.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stefan Christoffer Gündüz; Assane Moukhsine Ndiaye; [2021]
    Nyckelord :Buyer-decision- model; word- of- mouth; electronic word of mouth; negative- word- of- mouth; credibility; Köpbeslutsmodellen; word- of- mouth; elektronisk- word -of- mouth; negativ- word- of- mouth; trovärdighet;

    Sammanfattning : I samband med den växande teknologiska utvecklingen har spridningen av internetbaserade recensioner, även kallat electronic-word-of-mouth (eWOM), fått en allt större betydelse för konsumenterna inför ett köpbeslut. Turismbranschen är ett exempel på en bransch där allt fler människor använder online recensioner vid val av hotell online. LÄS MER

  2. 12. Moderna betalningsmetoder : en studie om avgiftsfri faktura och dess påverkan på konsumenters köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Paula Milovac; Emelie Ericsson; Matilda Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Invoice; Credit Konsumtion; Consumer behavior; Buying decision; Faktura; Kreditkonsumtion; Köpbeslutsprocessen; Påverkan;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur betalningsmetoden avgiftsfri faktura påverkar unga konsumenters köpbeslut inom den svenska e-handeln. Studien skallförtydliga hur de påverkande faktorerna inverkar i de olika stegen avköpbeslutsprocessen samt belysa de för- och nackdelar som kan uppstå vidanvändningen av avgiftsfri faktura. LÄS MER

  3. 13. Får eWOM bestämma över din semester? : En kvalitativ studie om hur recensioner påverkar konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Justine Vannestrand; Frida Johansson; Hannah Kron; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta är en studie med syfte att undersöka hur eWOM kan påverka konsumenters köpbeslutsprocess vid bokning av hotell. Turistindustrin är en av de snabbast växande sektorerna och orsaken till detta är att resenärers beteende förändrats under de senaste åren. LÄS MER

  4. 14. Choklad smakar godare med ett gott samvete : En kvalitativ studie om hur etiska överväganden påverkar Generation Z i deras köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Sandqvist; Selma Hasanovic; [2020]
    Nyckelord :Ethical consumerism; ethical decision making; purchase decision; Generation Z; Etisk konsumtion; etiskt beslutstagande; köpbeslut; Generation Z;

    Sammanfattning : Adolescents involvement in societal issues has been found to be able to influence companies.  Simultaneously, a growing interest in today’s consumers has been found to include ethical commitments in their consumption, a trend considered to be driven by young consumers. LÄS MER

  5. 15. En kvalitativ studie om marknadsföring via influencers inom skönhetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Ellen Samuelsson; Emma Enocson; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Influencers; Influencer marketing; Skönhetsbranschen; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en djupare förståelse för vilken roll en influencer spelar i konsumentens köpprocess för skönhetsprodukter. Influencers som etablerar nya varumärken är idag ett vanligt förekommande fenomen inom skönhetsbranschen och har visat sig innebära en stor genomslagskraft. LÄS MER