Sökning: "Köpprocessen"

Visar resultat 11 - 15 av 175 uppsatser innehållade ordet Köpprocessen.

  1. 11. Ett bättre konsumentskydd vid köp av nyproducerade bostadsrätter : En genomgång av de ändringar som föreslås i SOU 2017:31 och prop. 2021/22:171

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Philip Arm; Oskar Andersson; [2022]
    Nyckelord :Affärsjuridik; Affärsrätt; Prop. 2021 22:171; Bostadsrättslagen; Bostadsrätt; SOU 2017:31; Bostadsrättsförening; Bostad; Nyproducerad; Nyproducerad bostadsrätt; Konsumentskydd;

    Sammanfattning : Ett köp av en nyproducerad bostadsrätt är en tidskrävande process som består av flera olika steg. Det är också en transaktion som står för ett stort värde. LÄS MER

  2. 12. Pop-ups – digitala handelns långa arm?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Lingevik; Hoda Younes; [2022]
    Nyckelord :Multikanaler; Digital konsumtion; Pop-ups; Upplevt kundvärde; Köpprocessen; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER

  3. 13. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Bagger; Moa Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Green consumption; Ethical consumption Digitalization; Hållbar konsumtion; Grön konsumtion; Etisk konsumtion Digitalisering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER

  4. 14. Hållbar marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbar marknadsföring inom livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Maja Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainable marketing; sustainable marketing communication; greenwashing; certifications; theory of planned behavior; consumer behavior; the buying process; food industry; Hållbarhet; hållbar marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; greenwashing; certifieringar; teori om planerat beteende; konsumentbeteende; köpprocessen; livsmedelsindustrin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhet har länge varit ett omdiskuterat ämne och grundar sig i att vi inte har tagit hand om jordens resurser på ett ansvarsfullt sätt. Konsumtionen som sker idag är långt ifrån hållbar. I dagens ohållbara samhälle står livsmedelsindustrin för en stor del av den negativa klimatpåverkan. LÄS MER

  5. 15. Second hand : Betydelsen av attityder, sociala normer och upplevd beteendekontroll på Generation Zs resa mot köp

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Berglund; Lovisa Steen; [2022]
    Nyckelord :Theory of Planned behaviour; Generation Z; Second hand-mode; Attityder; Sociala normer; Traditionella Köpprocessen;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir miljöfrågor allt viktigare och överkonsumtion av kläder är ett problem. Samtidigt som miljömedvetenheten hos dagens unga ökar, har second hand-mode blivit en växande trend. LÄS MER