Sökning: "KAnalval"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet KAnalval.

  1. 1. Ny på distans : Kontorsarbetares upplevelser av den digitala kommunikationens betydelse under organisationsinträdet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Wilhelmina Leopoldson Fallkvist; [2023]
    Nyckelord :Organizational entry; Digital communication; Social presence; Sensemaking; Covid-19; Organisationsinträde; Digital kommunikation; Social närvaro; Meningsskapande; Covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera socialiseringsprocessens andra fas, organisationsinträdet, inom offentliga organisationer under Covid-19 pandemins tid av rekommenderat distansarbete. Detta görs med ett kommunikativt, digitalt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  3. 3. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  4. 4. Kommunikatörens roll och förhållning: En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Quist; Philip Vaduva; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; kommunikatörens roll; digitala medier; interpersonell kommunikation; medielandskap; kanalval.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens titel: Kommunikatörens roll och förhållning - En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap kring kommunikatörers synsätt på utvecklingen av kommunikatörsrollen och deras förhållningssätt till samtida kommunikation, förändringen av medielandskapet och kanalval i relation till interpersonell kommunikation och digital kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Kanalval i modebranschen : Konsumenters tillvägagångssätt vid val av handelskanal - online eller offline.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anja Omrec; Mathilda Marie Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Consumer; online; offline; retail; consumer behaviour; channel choice; Konsumenter; e-handel; fysisk butik; detaljhandel; konsumentbeteende; kanalval;

    Sammanfattning : Modebranschen har under de senaste åren genomgått en dramatisk förändring där e-handeln tar över allt mer och mer. Framtidsprognosen för fysiska butiker ser relativt dyster ut och inom en snar framtid förväntas dessa inte finnas kvar. LÄS MER