Sökning: "KLÄDKEDJOR"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet KLÄDKEDJOR.

  1. 1. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jasmine Johansson; [2017]
    Nyckelord :Instagram; Regram; Sociala medier; Marknadsföring; Netnografi; Reaktioner; Innehåll; Tillgänglighet; Ambassadörer; Svenska klädkedjor; Gina Tricot; H M; KappAhl;

    Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER

  2. 2. Att handla plus size-kläder : En studie av kvinnliga plus size-konsumenters köpbeteende.

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabelle Sollerhed Lundmark; Emelie Westell; [2015]
    Nyckelord :Köpprocess; kundbeteende; plus size; köpmotiv; kläder; utbud; butiksmiljö; större storlekar; köpbeslut;

    Sammanfattning : Den ökade andelen av överviktiga i Sverige skapar en växande efterfrågan av kläder i större storlekar. Det rådande utbudet uppfattas som bristfälligt och det finns ett begränsat antal klädkedjor som erbjuder kläder i större storlekar än storlek 42. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation för hållbar utveckling : En studie i hur svenska klädkedjorkommunicerar CSR och vad som påverkar kommunikationens effektivitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Therése Jörgensen; Nathalie Martinsson; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Corporate Social Responsibility; CSR; CSR-kommunikation; Konsumentbeteende; Textilindustrin; Intressentteori; Hållbar utveckling; Socialt ansvar;

    Sammanfattning : Textilindustrin som den ser ut idag är ohållbar, den leder till negativ miljöpåverkan och storasociala problem runt om i världen. Det här till följd av ett ohållbart agerande genom helavärdekedjan, från råvara till kund. LÄS MER

  4. 4. Det gröna gapet : varför skiljer sig attityd och beteende åt vid hållbar klädkonsumtion?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofie Andersson; Karina Putak; [2012]
    Nyckelord :grönt mode; Hållbar utveckling; attityd – beteende gap; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Klädindustrins negativa påverkan på hållbar utveckling har på senare tid blivit allt mer uppmärksammad av konsumenter, media och aktörer i modebranschen. Även om medvetenheten har ökat så har inte konsumtionen av hållbara klädalternativ gjort det till önskad grad. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisning : En fin fasad eller klädbranschens väg till legitimitet?

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Cecilia Söderberg; Wafaa Zbib; [2011]
    Nyckelord :Sustainability report; the clothing industry; internal communications; organizational identity; Hållbarhetsredovisning; klädbranschen; kommunikationsstrategi; intern kommunikation; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle väljer många företag inom klädbranschen att presentera en hållbarhetsredovisning, angående företagets arbete för hållbar utveckling. Hållbarhetsredovisningen kan beskrivas som en viktig del av den strategi som används i syfte att profilera organisationen som socialt ansvarstagande. LÄS MER