Sökning: "KLANG"
Visar resultat 6 - 10 av 240 uppsatser innehållade ordet KLANG.
6. O gamla klang och demokrati - Ett djupdyk i en studentnations demokratiska förhållningssätt
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: O gamla klang och demokrati – Ett djupdyk i en studentnations demokratiska förhållningssätt. Kurs: STVA23: Statsvetenskaplig fortsättningskurs Författare: Sofia Johansson, Oskar Jonson Handledare: Daniel Gustafsson Nyckelord: Demokrati, föreningsdemokrati, Robert Dahl, effektivt deltagande, lika rösträtt, kontroll över dagordningen, upplyst förståelse, inkludering, studentnationer. LÄS MER
7. Det absoluta gehörets betydelse i gehörsundervisning – En intervjustudie utifrån både elevers och lärares perspektiv på gymnasieskolan och musikhögskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : This study focuses on ear training at secondary and university level where the phenomenon of absolute pitch is in focus. The study is partly from the perspective of two groups: students with absolute pitch, and teachers with experience teaching students with absolute pitch. LÄS MER
8. Evidensbaserad vård av patienter med svårläkta sår på hälsocentral : Distriktssköterskors erfarenheter - en kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : Bakgrund: Patienter med svårläkta sår förväntas öka. Svårläkta sår medför långvarigt lidande för patienter. Evidensbaserad vård är viktigt för sårläkning. Distriktssköterskan möter ofta patienter med svårläkta sår på hälsocentral. LÄS MER
9. Att vårda patienter med Covid-19 : Ur ett sjuksköterskeperspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
10. Trummornas klangvärld : Trumlärares didaktiska förhållningssätt till trummornas klangvärld vid enskild instrumentalundervisning på gymnasienivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Den här kvalitativa studien syftar till att bidra med kunskap om trumlärares didaktiska förhållningssätt till trummornas klangvärld vid enskild instrumentalundervisning på gymnasienivå. Studien inkluderar semistrukturerade intervjuer med fyra trumlärare för att ge insikter om deras upplevda erfarenheter av ämnet. LÄS MER