Sökning: "KLM"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet KLM.
1. I vilken mån kan avstyckning och klyvning sammanföras i fastighetsbildningslagen? : Konsekvenser vid en eventuell langändring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : Fastighetsbildning i Sverige är en process som innebär förändringar i fastighetsindelningengenom både nybildning och ombildning av fastigheter. Genom dessa åtgärder anpassasfastigheterna till förändrade behov och markanvändningen effektiveras. LÄS MER
2. Kommunala lantmäterimyndighetens insats för en effektivare detaljplane- och genomförandeprocess : En undersökande fallstudie av projektet BoStad2021 i Göteborgs Stad
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : År 2014 beslutade Göteborgs Stad att öka byggtakten genom att effektivisera detaljplane- och genomförandeprocessen. Tidigare hade dessa processer utförts separat och kronologiskt efter varandra. LÄS MER
3. Standardizing Usability Evaluation : Case study of objective measures as complements to user satisfaction surveys
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Standardized methodologies for usability evaluation have been of interest to the Human-Computer Interaction(HCI) community for years due to their perceived advantages over non-standardized ones. Such methodologies include standardized questionnaires designed to measure usability, although it has been argued that such questionnaires can only measure user satisfaction and not usability in general. LÄS MER
4. Cleaning Research for 18th century Unvarnished Water-sensitive Matte Tempera Paint
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : This master thesis studies various cleaning techniques used to conserve the unvarnished matte tempera painted surfaces of the Per Stålhammar funeral coat of arms for the Kalmar Läns museum (KLM 014946). The polychrome sculpture is dated from 1701 and has never been conserved before. LÄS MER
5. The dynamic process of brand negotiation in virtual brand communities in the airline industry - a case study of a full-service carrier, KLM Royal Dutch Airlines
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The increasing application of digitalisation and the popular use of social media affect the way brands communicate with their customers. The growing significance of virtual brand communities (VBCs) such as Facebook brand fan pages has led to a change in how brands and consumers interact, thus urging researchers and marketers to look for new perspectives of management within this area. LÄS MER