Sökning: "KRISTOFER OLSSON"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden KRISTOFER OLSSON.

  1. 1. Svenska Elitfotbollsklubbars Ekonomiska Situation : en studie om sambandet mellan ekonomisk utsatthet och sportsligt resultat

    L3-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :John Hägerstrand; Kristofer Mårtensson; Filip Olsson; Adam Sundberg; [2016]
    Nyckelord :Ekonomi; Sportsligt resultat; Fotbollsklubbar; Fotboll;

    Sammanfattning : Svensk Elitfotboll har på senare år blivit en bransch där pengar har fått en allt större roll. Bland annat har löner till spelare ökat och till det stora hela behöver en klubb inom svensk elitfotboll ha en god ekonomi, dels för att kunna konkurrera med andra klubbar men även för att erhålla elitlicens från Svenska Fotbollsförbundet. LÄS MER

  2. 2. Resursoptimering i datacenter med utgångspunkt i serveroperativsystem

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Kristofer Olsson; Daniel McKinnon Forsell; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Allt fler företag flyttar sina datorsystem från att nyttja lokal infrastruktur till att åtnjuta utlokaliserad och centraliserad drift och infrastruktur i datacenter. Detta ökar kraven på datacenteroperatörerna dels externt för att maximera tillgängliga resurser för varje kund och dels internt för att vinstmaximera. LÄS MER

  3. 3. Walakäringa : Tjärtallar och tjärframställning i landskap och samhälle

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Kristofer Olsson; [2014]
    Nyckelord :Tjärtallar; Örkeneds socken; landskapsvetenskap; Kristianstad-Åhus; Handelshuset Burmeister; miljömål;

    Sammanfattning : Abstract saknas .... LÄS MER

  4. 4. Att bry sig om vad andra tycker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Patrik Olsson Adickes; Kristofer Jobson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Logotyper - Från budskap till tolkning

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Hansson; Anders Nilsson; Kristofer Olsson; [2005]
    Nyckelord :Logotyper; företagsestetik; design; företagsidentitet; visuell identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill öka kunskapsmassan kring huruvida konsumenters tolkningar av logotyper ligger i linje med kreatörers tankar. Metod: Induktiv ansats, kvalitativ metod i form av 16 konsumentintervjuer och 3 expertintervjuer. Den information vi har erhållt har legat till grund för våra senare delar. LÄS MER