Sökning: "KUPP"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade ordet KUPP.

  1. 11. ”Jag är journalist” En kvalitativ undersökning om journalistens yrkesidentitet och om hur den omförhandlas vid en PR-kupp.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Erika Boström; Anette Hallgren; Kajsa Karlsson; [2014-08-26]
    Nyckelord :journalister; yrkesidentitet; PR; PR-kupp; ideologi; social ställning; organisatorisk tillhörighet; ontologisk trygghet; refleivitet;

    Sammanfattning : Denna studie har visat att journalister har en stark yrkesidentitet som är nära sammankopplad med idealen. De har påpekat vikten av ideal som berättande av komplicerade skeenden och granskning, och även problematiserat dem. Respondenterna tenderar även att knyta samman kring idealen vid påfrestningar från PR-kupper. LÄS MER

  2. 12. Kvinnors upplevelse av förlossningsvården i Göteborg -en tvärsnittsstudie

    Magister-uppsats,

    Författare :Janet Dahlgren; Hannan Khatoune Omeirat; [2014-01-27]
    Nyckelord :Delivery care; Midwife; Respect; Support; Förlossningsvård; barnmorska; Respekt; stöd;

    Sammanfattning : Enligt WHO (2012) ska förlossningsvård innebära att kvinnan ska kunna föda sitt barn på ett säkert och tryggt sätt. Hon ska kunna känna att hon får en säker vård och bli omhändertagen. För att den födande kvinnan ska få en positiv förlossningsupplevelse har kontinuerligt stöd visat sig vara av ytterska vikt. LÄS MER

  3. 13. Att bluffa till sig tillit : En kandidatuppsats om marknadsföring genom PR-bluffar och dess effekter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Undin; Christoffer Larsson; [2014]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trust; relationship marketing; communication; Public Relations; PR-bluff; fejk-PR; PR-kupp; tillit; relationsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen ämnar studera effekterna av att använda sig av en viss typ av PR i marknadsföring. En aktuell debatt i media idag diskuterar huruvida man får luras i PR eller inte och i och med detta har vissa kampanjer kallats för bland annat PR-bluffar, kuppar och fejk-PR. LÄS MER

  4. 14. Say Bye Bye to Miss Skinny - En kvalitativ studie om hur kampanjen Miss Skinny diskuterats på bloggar

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Juntorp; Madelene Rojnic; [2014]
    Nyckelord :agendasetting; tvåstegshypotesen; pseudohändelse; blogg; PR-kupp; Frisk Fri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen är en studie om kampanjen ”Miss Skinny” som riksföreningen mot ätstörningar, Frisk & Fri, stod bakom. Kampanjen var en PR-kupp som var verksam mellan 21-25 september 2013. Vi har genom en kvalitativ textanalys undersökt vilka reaktioner som kommit till uttryck i bloggar och bloggkommentarer angående ”Miss Skinny”. LÄS MER

  5. 15. Perifert kärlsjuka patienters erfarenheter av vårdkvalitet i samband med dagkirurgisk behandling

    Magister-uppsats, Institutionen för medicin och hälsa; Hälsouniversitetet

    Författare :Iréne L. Wiklund; [2012]
    Nyckelord :Ambulatory care; Angiography; Daycare; Quality of health care; Patient satisfaction; Dagvård; Kärlröntgen; Patienttillfredställelse; Poliklinsk vård; Vårdkvalitet.;

    Sammanfattning : The aim of this study was to describe peripheral vascular patients´experiences of quality of care in connection whith ambulatory care, and to identify if ambulatory treatment responded to patients´expectations. ... LÄS MER