Sökning: "Kärnvärde"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Kärnvärde.

  1. 1. Byggande och Kommunikation av Kommunalt Varumärke : situationen och processen i Danderyds Kommun

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Victor Palmqvist Ljung; [2016]
    Nyckelord :Varumärke; Kärnvärde; Kommunikation; Kommun; Danderyd;

    Sammanfattning : Alla kommuner ställs idag inför olika utmaningar vare sig man är en landsortskommun eller en förortskommun till en storstad, och då kan varumärke vara ett hjälpmedel som kan förstärka eller förändra. En storstadskommun studeras – Danderyds kommun, hur deras byggande och kommunikationen av varumärke kopplas till deras utmaningar, förhållandena i situationen och processen. LÄS MER

  2. 2. Hud & Hälsocenter- Redesign av grafiskt material

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Petra Larsson; Julia Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Kärnvärde; grafiskt material; re-design; varumärke; brief; logotyp; visitkort; brevpapper; hemsida; design.;

    Sammanfattning : I den här rapporten har vi undersökt hur man genomför en re-design av logotyp och hur man kan förmedla kärnvärden genom grafiskt material. Vi fick i uppdrag ifrån Hollies Reklambyrå att re-designa Hud & Hälsocenters ursprungliga logotyp samt grafiskt material. LÄS MER

  3. 3. Från förberedelse till upplevelse : Hur användarupplevelsen i e-handel kan efterlikna upplevelsen från en fysisk butik med fokus på single brandföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Sofia Bredenberg; [2011]
    Nyckelord :Single brand companies; e-commerce; usability; user experience and core value.; Single brandföretag; e-handel; användbarhet; användarupplevelse och kärnvärde;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie har varit att undersöka vilka delar av upplevelsen som konsumenten får i en fysisk single brandbutik som bör efterliknas och lyftas in i samma företags digitala butik. Det har även varit att se hur väl företag förmedlar sina kärnvärden till sina konsumenter i den fysiska butiken. LÄS MER