Sökning: "Kainat Kainat"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Kainat Kainat.

  1. 1. Är du chefen vi söker? : En kvalitativ innehållsanalys av efterfrågade ledaregenskaper i arbetsannonser inom bankbranschen

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kainat Mirza; Amanda Ström; [2023]
    Nyckelord :Leadership; leadership traits; recruitment; recruitment advertisements; banking industry; Ledarskap; ledaregenskaper; rekrytering; rekryteringsannonser; bankbranschen;

    Sammanfattning : Att anställa fel ledare kan få stora negativa effekter på produktivitet, konkurrensfördelar och en organisations budget. Därmed är det essentiellt för organisationer att rekrytera rätt individ för att leda en grupp eller en hel verksamhet. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om vilka konsekvenser övergången från manuella arbetssätt till digitala verktyg skapat för redovisningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Rozalia Faris; Kainat Mirza; Stefan Orahovac; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Datum: 2021-06-03 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Kainat Mirza (98/03/17), Rozalia Faris (99/07/10), Stefan Orahovac (99/01/21) Titel: En kvalitativ studie om vilka konsekvenser övergången från manuella tilldigitala verktyg skapat för redovisningsbranschen Handledare: Dariusz Osowski Nyckelord: "Digitalisering", "Redovisningskonsulter", "Legitimitetsteori","Institutionell teori", "Digitalisering och redovisning" och “Redovisningsverktyg” Frågeställning: Vilka konsekvenser för redovisningsarbete har en övergång tillanvändning av digitala verktyg? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka och jämföra digitala verktygsom tillämpas idag respektive de manuella arbetssättet som tidigare haranvänts inom redovisningsbranschen. Eftersom redovisningsbranschenhar övergått till den digitala redovisningsprocessen vill författarnaundersöka vilka försämringar respektive förbättringar som har uppstått. LÄS MER

  3. 3. Challenges SMEs Face when Adopting Social Media Marketing to Increase Brand Awareness : A Multiple-Case Study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kainat Kainat; Patrizi Jennifer; [2020]
    Nyckelord :Social Media Marketing SMM ; Social Media Channels; Brand Awareness; Challenges; Business-to-Business B2B ; Small and Medium Enterprises SMEs ;

    Sammanfattning : As the use of the internet increases, so does the use of social media channels. These channels have become a part of everyday life and are changing the way of communication and information exchange. Today, more and more business-to-business (B2B) companies are adopting social media marketing (SMM) to communicate with their customers. LÄS MER